اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان مطرح کرد

لزوم تعطیلی کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در همدان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: کمپ‌های غیرمجاز باید طی مدت10 روز آینده جمع‌آوری و تعطیل شوند.

لزوم تعطیلی کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد چهارشنبه‌شب در نخستین جلسه کمیته تخصصی سمن‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: مافیای قدرت و ثروت در دنیا از مواد مخدر به عنوان ابزار ضد فرهنگی علیه دیگر کشورها استفاده می‌کنند.  

وی افزود: مافیای مواد مخدر از این کالا سود اقتصادی زیادی می‌برند و از مواد مخدر در راستای آسیب‌رسانی به جوانان که قشر توانمند و کارای جامعه هستند، استفاده می‌کنند. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه برای مقابله با بلای خانمان‌سوز مواد مخدر باید از همه امکانات استفاده کرد، متذکر شد: در بحث پیشگیری، مقابله و درمان مجموعه انتظامی استان عزم جدی برای دستگیری و متلاشی کردن باندهای توزیع مواد مخدر دارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشورهای مختلف مقابله و مواجه با مواد مخدر با دو رویکرد فرهنگی و پیشگیری و مقابله انجام می‌شود، تصریح کرد: رویکرد پیشگیری و فرهنگی مؤثرتر است و اگر فرد معتاد متوجه شود که چه بیماری و آسیبی به خود وارد کرده مصرف مواد مخدر را ادامه نمی‌دهد.  

قاسمی فرزاد تأکید بر خطر مواد مخدر صنعتی، ابراز داشت: مصرف مواد مخدر صنعتی نظیر شیشه بر روی سیستم عصبی فرد تغییراتی را ایجاد می‌کند و فرد دچار هیجانات آنی غیر قابل کنترل شده که مرتکب جنایت می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه مواد مخدر باید بیشتر به سمت پیشگیری رفت و رسانه‌ها و آموزش و پرورش در این زمینه باید بیشتر فعال شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان این که در حوزه پیشگیری و فرهنگی باید سازمان‌های مردم نهاد فعال‌تر شوند، گفت: سمن‌ها با یک چارچوب خاص و قانونی باید شکل بگیرند و در راستای افزایش تعداد آنها باید حرکت جهشی انجام شود.

وی اذعان داشت: از تعداد 277 سمن فعال در سطح استان بیش از 150 تشکل امور فرهنگی را انجام می‌دهند که این سمن‌ها می‌توانند در کنار کارهای فرهنگی خود به موضوع پیشگیری از مواد مخدر نیز بپردازند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با بیان اینکه باید نهضت پیشگیری و فرهنگی در جامعه راه اندازی شود، یادآور شد: در هر خانواده‌ای یک نوجوان و جوان وجود دارد که باید نگرانی از گرایش آنها به سمت مواد مخدر به جامعه را منتقل کرد.

وی تأکید کرد: در خانواده‌هایی که ضعف اقتصادی و فرهنگی وجود دارد افراد بیشتر به سمت مواد مخدر گرایش می‌یابند و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی می‌توان از بروز آسیب در این خانواده‌ها جلوگیری کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه نباید اجازه فعالیت تشکل‌های غیر مجاز را داد، تأکید داشت: همه تشکل‌ها باید قانونمند باشند و تشکیلات غیر مجاز مضرات و آسبب‌های بیشتری به جامعه وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی صدور مجوز فعالیت به سمن‌ها باید با دقت به افراد دارای صلاحیت، مجوز فعالیت صادر کنند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه به آمار کمپ‌های غیرمجاز اشاره کرد و یادآور شد: وقتی در مورد کمپ‌های غیر مجاز صحبت می‌شود آمار باید دقیق باشد و نمی‌توان براساس آمار تقریبی برنامه‌ریزی کرد. 

وی افزود: بهزیستی ظرف 10 روز آینده کمپ‌های غیر مجاز برای برخورد قانونی به دادستانی معرفی کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه کمپ‌های غیر مجاز رفتار و اقدامات غیر تخصصی دارند و برخوردهای آنها ناصحیح و غیر شرعی است، بیان داشت: برخورد با بیماران باید براساس روانشناسی و اصول مشخص قانونی باشد.

وی ادامه داد: برای معالجه معتادان باید فکر و ذهن افراد را تغییر داد و آنها را از عواقب اعتیاد آگاه کرد و باید به فرد شخصیت داد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: اگر در خصوص شناسایی کمپ‌های غیر مجاز بگوئیم اطلاعی نداریم این نشان از ضعف ماست و بهزیستی با همکاری و کمک نیروی انتظامی به سرعت اقدام به تعطیلی کمپ‌های غیر مجاز کند. 

وی در پایان عنوان کرد: اگر اعتقادات و ایمان یک فردی تقویت شود هیچ وقت معتاد نمی‌شود.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول