اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خبر داد

احیا و رهاسازی 2 بهله پرنده شکاری در باشگل قزوین

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: دو بهله پرنده شکاری پس از احیا و حلقه‌گذاری در منطقه حفاظت شده باشگل قزوین رهاسازی شدند.

احیا و رهاسازی 2 بهله پرنده شکاری در باشگل قزوین

علی‌آقا فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: این دو پرنده شکاری از راسته عقاب‌سانان و شامل سارگپه و مارخور بودند که به دلیل آسیب‌دیدگی در طبیعت و همچنین آسیب از سوی شکارچیان متخلف پس از چند ماه اجرای عملیات احیا، با همکاری علاقه‌مندان به محیط زیست و اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین پس از حلقه‌گذاری در زیستگاه اصلی خود رهاسازی شدند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش دوستداران محیط زیست در حفظ و حراست از این موهبت الهی و به خصوص گونه‌های جانوری عنوان کرد: یکی از دو عقاب رهاسازی شده که بر اثر تیراندازی از ناحیه پا زخمی شده بود پس از 13 ماه نگهداری و تیمار از سوی یک علاقه‌مند حیات وحش و بعد از انجام عمل جراحی و پلاتین‌گذاری به دامان طبیعت بازگشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین تصریح کرد: پرندگان یادشده بعد از چند ماه پرواز با شکوهی در زیستگاه اصلی‌شان به نمایش گذاشتند.

فرهادی از تمام علاقه‌مندان به محیط زیست و طبیعت درخواست کرد در صورت مشاهده وحوش و پرندگانی که در طبیعت آسیب دیده‌اند مراتب را در اسرع وقت به اداره کل یا ادارات و واحدهای تابعه محیط زیست استان اطلاع دهند تا نسبت به درمان و احیای این گونه‌ها اقدام لازم صورت گیرد.

این مسئول با اهدای لوح سپاس از این دوستدار محیط زیست که با صرف هزینه شخصی اقدام به احیای این گونه جانوری کرده است، تقدیر و تشکر کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین عنوان کرد: در این استان شش گونه عقاب شناسایی شده است و این گونه‌ها دارای توان بالا در شکار پستانداران کوچک، خزندگان و جوندگان هستند که در حفظ تعادل و کنترل جمعیت این گونه‌های جانوری نقش بسزایی دارند و شکار این نوع پرنده می‌تواند در برهم زدن تعادل موثر باشد.

انتهای پیام/2667/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول