اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان:

شهرداری‌ها محل آزمون و خطا نیست/ کسی را تحمیل نمی‌کنیم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه کسی را به عنوان شهردار تحمیل نمی‌کنیم گفت: با این وجود شهرداری‌ها محل آزمون و خطا نیست و باید با شناخت کامل نسبت به انتخاب افراد اقدام کرد.

شهرداری‌ها محل آزمون و خطا نیست/ کسی را تحمیل نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محسن سعیدبخش صبح امروز در جمع اعضای منتخب شوراهای شهر شهرستان‌های نطنز، آران و بیدگل و کاشان با اشاره به آغاز فعالیت دوره جدید شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: تا کنون تعامل اعضاهای شوراهای شهر و روستا با دفتر امور شهری استانداری اصفهان کمرنگ بوده است بنابراین باید شوراهای منتخب نسبت به افزایش تعامل و استحکام بیشتر این رابطه تلاش کنند.

وی همچنین با تأکید بر لزوم جدی‌ گرفتن امر آموزش توسط اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا به برگزاری سه دوره آموزشی برای آنها توسط دفتر امور شهری استانداری اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌ مقدماتی که پیش از شروع به کار شوراها انجام می‌شود برگزاری آموزش عمومی در شش ماهه دوم با بهره‌گیری از اساتید دانشگاه و کارشناسان به همراه برپایی جلسه آموزشی تخصصی برای اعضای کمیسیون‌های شورا‌ها و شهرداری‌ها از جمله برنامه‌های دفتر امور شهری استانداری اصفهان برای ارتقای سطح آگاهی اعضای منتخب شوراهای شهر و روستا در این استان است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در ادامه با یادآوری هفت اصل و 34 وظیفه قانونی ابراز داشت: همه وظایف شوراها و اعضای آن در قانون پیش‌بینی شده و گرچه اختیارات آنها کم نیست، اما مجاز به تخطی از چارچوب وظایف خود نیستند و نمی‌توانند در امور سایر مجموعه‌ها حتی شهرداری‌ها دخالت کنند.

سعیدبخش لزوم توجه به زیرساخت‌ها توسط اعضای شوراها را خواستار شد و گفت: باید شوراهای شهر با انجام یک نیازسنجی متناسب با ظرفیت شهر، بر ‌اساس نیاز‌های مردم در آن منطقه اولویت‌بندی لازم را انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت حرکت شوراها بر مبنای چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه عنوان کرد: شوراها می‌توانند نقطه‌نظرات خود را در قالب مصوبات به استانداری و وزارت کشور ارسال کنند تا در صورت تأیید به شهرداری‌ها ابلاغ شود.

این مسئول سهم فعالیت‌های عمرانی و جاری را به طور معمول در بودجه شوراها به ترتیب 65 درصد و 35 درصد اعلام و تصریح کرد: اعضای شوراهای شهر و روستا باید بر اساس این بودجه اقدامات و تصمیم‌گیری‌های خود را برنامه‌ریزی کنند و از انجام فعالیت‌های خارج از بودجه شوراها خودداری کنند.

سعیدبخش در ادامه با تأکید بر لزوم تعامل شوراها با فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی شهرها و پرهیز از خودمحوری در تصمیم‌گیری‌ها ابراز داشت: تجربه نشان داده مجموعه‌هایی که به بهانه مستقل بودن، دور خود خط قرمز قرار دهند تنها مانده و نمی‌توانند به اهداف خود دست یابند.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در تاریخ 12 شهریور ماه یادآور شد: اعضای شوراهای شهر و روستا باید پس از برگزاری مراسم تحلیف نسبت به مشخص کردن هیئت رئیسه مبادرت ورزند و سپس انتخاب شهردار را به عنوان اقدام بعدی در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی جامع شهرداری‌ها در استان اصفهان گفت: با این فرآیند می‌توان اطلاعات درستی از سابقه و رزومه افراد در دست داشت و نسبت به واگذاری مسئولیت‌ها با شناخت بهتر و بیشتری وارد شد.

سعیدبخش مشورت با فرمانداری‌ها را برای انتخاب شهردار توسط اعضای شوراهای شهر ضروری خواند و اذعان داشت: اعضای شوراها می‌توانند از میان افرادی که توسط دفتر امور شهری استانداری به آنها معرفی می‌شود فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنند، اما تحمیلی در این خصوص به شوراها وارد نمی‌شود.

انتهای پیام/63009/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول