اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار خمینی‌شهر خبر داد

50 درصد تخفیف عوارض شهرداری در بافت فرسوده خمینی‌شهر

شهردار خمینی‌شهر گفت: 50 درصد تخفیف در پرداخت عوارض در بافت فرسوده این شهرستان در نظر گرفته شده که به دنبال افزایش این تخفیف نیز هستیم.

50 درصد تخفیف عوارض شهرداری در بافت فرسوده خمینی‌شهر

محمد شرفا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد بافت فرسوده در خمینی‌شهر تاکید کرد: این شهر حدود 600 هکتار بافت فرسوده مصوب دارد، بافت فرسوده می‌تواند برای شهر یک معضل باشد و اگر به فکر آن نباشیم موجب گسترش آن شده و نقاطی را در برمی‌گیرد که دردسرساز خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: طبق نظر مشاور و پروژه‌های فرهنگی و ورزشی که در نظر گرفته شد سعی بر آن است تا حرکت و رونق در این بافت آغاز شود و از فرسودگی خارج شده و ما هم تلاش کردیم تا با کمک بخش خصوصی بتوانیم این پروژه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

شهردار خمینی‌شهر ادامه داد: همچنین در بافت فرسوده 50 درصد عوارض شهرداری تخفیف داده شده و به دنبال افزایش این تخفیف‌ها نیز هستیم.

وی درباره بازیافت و تفکیک زباله‌ها در شهرستان خمینی‌شهر گفت: روزانه حدود 100 تن زباله در سطح شهر تولید می‌شود که یک روز درمیان زباله‌ها توسط پیمانکاران جمع‌آوری می‌کنیم و تفکیک آن نیز بخشی در مبدا به دست شرکت برای بازیافت در سطح شهر صورت می‌پذیرد و بخشی در محل تخلیه در کارخانه بازیافت می‌شود.

شرفا همچنین پیرامون سرانه فضای سبز خمینی‌شهر افزود: این سرانه در کمال تاسف خیلی بالا نبوده و حدود هفت مترمربع است و کمبود آب نیز موجب شده تا نتوانیم فضای سبز را توسعه بدهیم و در حال حاضر نزدیک به چهار حلقه چاه آب خشکیده و یا سطح کیفیت آن پایین آمده و با این حال در این مدت سعی شده تا وضع موجود حفظ شود و فضای سبز موجود از بین نرود، اما نسبت به سرانه خود که استاندارد آن 25 مترمربع است کمبودهایی داریم.

این مسئول درباره تعداد دستگاه اتوبوس در داخل شهر تصریح کرد: در حال حاضر 100 دستگاه اتوبوس روزانه نزدیک به 60 هزار نفر از مردم شهر را جابجا می‌کند، اما مشکلی که وجود دارد براساس قانون هزینه‌های اتوبوسرانی تقسیم بر سه می‌شود که یک بخش را دولت، بخش دیگر را شهرداری و بخش دیگر آن نیز باید از فروش بلیت تامین شود که سال گذشته دولت در این زمینه هیچ‌گونه کمکی نکرد و عمده هزینه‌های اتوبوسرانی توسط شهرداری و فروش بلیت پرداخت شد.

شهردار خمینی‌شهر ادامه داد: امروزه هزینه حمل و نقل یک سفر بین 450 تا 500 تومان است که 200 تومان آن از مردم گرفته می‌شود و مابه‌التفاوت آن در تعهدات دولت و شهرداری است که در کمال تاسف تا کنون از طرف دولت انجام نداده و این موضوع موجب پایین بودن عمر ناوگان اتوبوسرانی شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 30 درصد از خطوط خود را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم که بخش خصوصی نیز با وجود کمک‌های شهرداری دچار مشکل شده است.

شرفا در پایان اذعان داشت: همچنین در سال 90 هفت دستگاه از شرکت پیشرو یدک به ناوگان اضافه کردیم و به دنبال حمل و نقل مترو نیز بوده‌ایم که خط دو مترو از خوراسگان به طرف خمینی‌شهر است.

انتهای پیام/63020/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول