اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان:

نان صیادان هرمزگانی آجر شد

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان گفت: اگر صید غیرمجاز متوقف نشود بی‌شک در آینده‌ای نزدیک شاهد بیکاری 28 هزار نفر صیاد زحمتکش و به مخاطره افتادن آنها برای تامین معیشتشان خواهیم بود.

نان صیادان هرمزگانی آجر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اسحاق تندرو صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اگر صید غیرمجاز که این روزها آجر کننده نان شب صیادان مجاز استان و نابود کننده این حرفه و ذخایر آبزیان است، متوقف نشود بی‌شک در آینده‌ای نزدیک شاهد بیکاری 28 هزار نفر صیاد زحمت‌کش و به مخاطره افتادن آنها برای تامین معیشتشان خواهیم بود.

وی افزود: صیادان غیرمجاز به دلیل استفاده از ادوات صید غیراصولی و مخرب، عدم رعایت فصول ممنوعیت صید، صید بی‌رویه و عدم صرف هزینه برای صید بهداشتی و سالم از سود زیادی بهره می‌برند و علاوه بر لطمه زدن به صیادان مجاز با ارائه آبزیان ناسالم و غیربهداشتی سلامت مصرف‌کنندگان را نیز به خطر می‌اندازند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی هرمزگان ادامه داد: متاسفانه این موارد باعث شده که تعداد صیادان مجاز با توجه به هزینه‌ها و اعمال قوانین روز به روز کاهش یابد و بعضا به جمع صیادان غیرمجاز بپیوندند چرا که عدم برخورد جدی با صید غیرمجاز باعث شده فعالیت این قبیل بهره‌برداران راحت‌تر، پر منفعت‌تر و کم هزینه‌تر باشد و حتی برخی از صیادان نیز برای عقب نماندن از قافله و اشتغالزایی فرزندان خود را با شناورهای کوچک راهی دریا و صید غیرمجاز می‌کنند.

این فعال جامعه صیادی مهاجرت صیادان غیرمجاز از سایر شهرها به استان با توجه به ماهیت بندری هرمزگان را از دیگر عوامل افزایش این پدیده شوم خواند.

تندرو ادامه داد: گذشتگان ما با بازار و ادوات محدود و همچنین جمعیت کم خود از همین دریا صید می‌کردند و دریا توانش در بازسازی ذخایر مناسب بود حال با افزایش جمعیت صیادان و پیشرفت ادوات و تکنولوژی صید دریا از بازسازی ذخایر خود باز مانده و صیادان غیرمجاز با دیدگاه غلط خود و بهره‌برداری نامحدود خود از منابع محدود دریا مقدمات نابودی این ذخایر ارزشمند را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/88001/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول