اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنادر ماهیگیری شیلات بوشهر:

آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهرگفت: لنج‌ها و کشتی‌های صیادی، از امروز صید میگوی خود را در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز کردند.

آغاز صید میگو در آب‌های خلیج فارس در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسن تنگستانی عصر امروز درجمع خبرنگاران در اسکله صیادی صلح آباد بوشهر گفت: بیش از 12هزار صیاد از امروز برای صید میگو عازم دریا شدند که این صیادان با 400 موتور لنج و 11کشتی فعالیت صیادی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه قایق‌های صیادی یک روز زودتر به صید میگو مشغول شده‌اند، گفت: شیلات برای لنج‌ها برای هر سفر دریایی مجوز 6 روزه و برای قایق‌ها مجوز دو روزه صادر می‌کند.

تنگستانی با بیان اینکه در صید میگو که 12هزار صیاد شرکت دارد افزود: قایق‌های صیادی از روز گذشته صید خود را در اعماق زیر 10متر آغاز کرده‌اند که در بازگشت نخستین سفر خود اغلب از میزان صید خود راضی بودند و پیش‌بینی می‌شود لنج‌ها و کشتی‌ها هم صید مطلوبی داشته باشند.

معاون شیلات استان بوشهر قیمت هر کیلو میگو را در بازار بوشهر بین 12هزار تا15هزار تومان در هر کیلو عنوان کرد و گفت: قیمت میگو را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و شیلات هیچ‌گونه دخالتی در تعیین قیمت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه صیادان استان بوشهر سال گذشته، دو هزار و 400تن میگو در فصل، صید کرده‌اند افزود: حدود 40 درصد میگوی کشور در استان بوشهر صید می‌شود و 65 درصد ذخایر میگوی استان بوشهر از گونه ببری سبز و مابقی گونه‌های سفید و سرتیز هستند.

انتهای پیام /66006/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول