اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 سال آینده صورت می‌گیرد

افزایش 10 هزار تنی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

مدیرکل شیلات مازندران گفت: طی سه سال آینده افزایش 10 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر با ضریب بازگشت حدود 15 میلیارد تومانی را شاهد خواهیم بود.

افزایش 10 هزار تنی صید ماهیان استخوانی در دریای خزر

 حسن حبیب‌نژاد مدیرکل شیلات مازندران امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان بابلسر با اشاره به اهمیت تکثیر و حفظ ذخایر آبزیان در تأمین غذا و درآمد گفت: صید و صیادی منبع بسیار مهم تأمین غذا و درآمد برای مردم و گروه‌های مرتبط با صید و صیادی به شمار می‌رود.

وی افزود: در گذشته تصور می‌شد که ثروت و ذخایر آبزی هدیه بی‌پایان طبیعت است، اما با گسترش آگاهی و تحولات چند دهه اخیر به این نتیجه رسیدیم که ذخایر آبزی به میزان محدود، قابل تجدید هستند و برای حفظ این ذخایر نیاز است مدیریت مناسب  انجام پذیرد.

حبیب‌نژاد با اعلام رهاسازی بیش از 63 میلیون قطعه ماهی سفید در مدت 55 روز خاطرنشان کرد: مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی ساری یکی از مراکز فعال و مهم بازسازی ذخایر آبزیان است که در حال حاضر با تولید سالانه ده‌ها میلیون قطعه ماهیان استخوانی، لارو و ماهیان خاویاری توانسته در راستای حفظ و تکثیر ذخایر آبزیان عکس‌العمل مناسب و مطلوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: از ابتدای هفته جهاد کشاورزی تاکنون 63 میلیون و 507هزار و 220 قطعه بچه ماهی سفید به 18 رودخانه مستعد استان توسط مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان شهید رجایی تولید و رهاسازی شده است.

مدیرکل شیلات مازندران با انتقاد از صید غیرمجاز ماهیان توسط برخی افراد در مسیر مهاجرت ماهیان به رودخانه‌ها اظهار داشت: برخی افراد اقدام به صید ماهی در فصل تخم‌ریزی و مهاجرت کرده و مشکلات تکثیر طبیعی ماهیان را چند برابر می‌کنند.

وی یادآور شد: در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی با تلاش و ابتکار اتحادیه تعاونی‌های پره استان مازندران و همکاری و مشارکت کارشناسان شیلات مازندران حماسه‌ای در تولید و تکثیر طبیعی ماهیان سفید استخوانی انجام که در این راستا بیش از 9 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به صورت طبیعی در دو رودخانه مستعد استان تکثیر و رهاسازی شد.

حبیب‌نژاد در پایان اظهار امیدواری کرد: طی سه سال آینده افزایش بیش از 10 هزار تن انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر با ضریب بازگشت حدود 15 میلیارد تومانی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول