اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی تعیین شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی توسط هیئت وزیران تعیین شد.

بهای پروانه شکار و صید جانوران وحشی تعیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهای پروانه شکار و صید در سه بخش پروانه ویژه شکار و صید پستانداران، پرندگان و آبزیان توسط سازمان حفاظت محیط زیست و برابر قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به شورای عالی حفاظت محیط زیست و کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست پیشنهاد شده است.

وی افزود: بهای پروانه‌های ویژه شکار و صید در دو بخش اتباع خارجی و ایرانی متفاوت است و مدت اعتبار هر پروانه نیز در هر کدام از جانوران وحشی فرق می‌کند و در موضوع اتباع ایرانی نیز به دو بخش ویژه و عادی تقسیم‌بندی شده است.

رئیسی اضافه کرد: معیار قیمت پروانه شکار و صید پستاندارانی مانند کل، قوچ ارمنی، آهو و جبیر، بر اساس طول شاخ و مدت اعتبار پروانه نیز حداکثر پنج روز از تاریخ صدور است.

وی افزود: گراز نیز بر اساس طول دندان و طول فصل مجاز برای دریافت پروانه هشت ماه و هر متقاضی مجاز به دریافت پنج پروانه در طول فصل است و مدت اعتبار پروانه هر سر خرگوش و تشی نیز یک ماه بوده و شکارچی مجاز به شکار سه راس در هر سفر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درباره بهای پروانه شکار و صید گفت: پرندگان وحشی در معرض خطر انقراض و گونه‌های حمایت شده شکار ممنوع هستند و پروانه برای شکار و صید آنها صادر نمی‌شود. بهای پروانه شکار و صید هر طاقه قرقاول نیز در مناطق تحت مدیریت و مناطق آزاد (خارج از مناطق تحت مدیریت) متفاوت است. پروانه بلدرچین نیز طبق دستورالعمل داخلی (با استفاده از تور و تپانچه) تعیین می‌شود.

رئیسی پروانه ویژه صید آبزیان را در سه موضوع ماهی قزل‌آلا، سایر ماهیان که صید آنها مجاز است و صید ماهی با تور عنوان کرد و گفت: اعتبار پروانه صید ماهی قزل‌آلا یک روزه و در هر روز پنج قطعه، سایر ماهیان که صید آنها مجاز است، یک ماهه و صید ماهی با تور نیز در طول فصل مجاز صید، طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان تعیین می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: علاقه‌مندان و شکارچیان مجاز می‌توانند برای اطلاع بیشتر به واحد صدور پروانه شکار و صید محیط زیست استان و واحدهای تابعه مراجعه کنند و یا با تلفن 1812 تماس بگیرند.

انتهای پیام/60002/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول