اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات استان بوشهر:

راهی شدن بیش از 1000 شناور صیادی برای صید میگو

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: بیش از 12هزار صیاد بوسیله یک‌هزار و 110شناورصیادی از هشتم مرداد برای صید میگو راهی دریا می‌شوند.

راهی شدن بیش از 1000 شناور صیادی برای صید میگو

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسن تنگستانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده صید میگو در آبهای خلیج فارس محدوده استان بوشهر از هشتم مرداد آغاز می‌شود و 12 هزار صیاد در این طرح اقتصادی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه صیادان استان بوشهر سال گذشته 2 هزار و 400تن میگو صید کرده‌اند تصریح کرد: میگوی آب‌های استان بوشهر که از نوع ببری سبز است از بهترین و با کیفیت‌ترین گونه‌های میگو محسوب می‌شود به گونه‌ای که این گونه آبزی در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه صیادان این استان 40 درصد میگوی کشور را صید می‌کنند، افزود: سال گذشته مدت صید میگو در استان بوشهر 28 روز بود که امسال هم پیش‌بینی می‌شود صیادان استان بوشهر همین مدت به صید میگو بپردازند.

تنگستانی با تاکید بر دسترسی بیشتر مردم از خرید میگو افزود: بر اساس هماهنگی‌هایی که با اتحادیه تعاونی صیادان استان بوشهر صورت گرفته، قرار بر این شده که برای دسترسی بهتر شهروندان برای خرید میگو و نظارت در امر توزیع، غرفه‌هایی در بازارچه‌های شیلات در سطح استان ایجاد شود.

وی گفت: در صید میگو امسال 300 لنج صیادی، 800 قایق و 10کشتی مشارکت دارند.

انتهای پیام/66006/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول