اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت گرفت

صید 33 هزار تن ساردین ماهی در آب‌های هرمزگان

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از صید بیش از 33 هزار و 75 تن ساردین ماهی در سال 1391 و در آ‌ب‌های این استان خبر داد.

صید 33 هزار تن ساردین ماهی در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالمجید مقصودی صبح امروز طی نشستی با بیان این خبر گفت: طی سال 1391 نزدیک به سه هزار نفر صیاد هرمزگانی که 10 درصد کل صیادان استان را تشکیل می‌دهند، توانستند با استفاده از دانش و صنعت روز دنیا به این میزان صید دست یابند.

وی افزود: در سال 1390 میزان صید ساردین ماهیان استان نزدیک به 29 هزار تن بوده است که در سال 1391 شاهد رشد 17 درصدی این صید بوده‌ایم.

مقصودی ابراز داشت: این میزان صید در سال 1391 به وسیله 168 عامل صورت گرفته است که از این میان می‌توان به 106 فروند شناور پرساینر و 62 دستگاه جله ساردین اشاره کرد.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با اشاره به اهمیت صید ساردین ماهیان برای کارخانجات پودر ماهی استان اظهار داشت: تمام صید ساردین ماهیان استان هرمزگان در کارخانه‌های پودر ماهی و فرآوری هرمزگان مانند کنسروسازی‌ها به مصرف می‌رسد.

وی بیان داشت: خوشبختانه آب‌های استان از نظر وضعیت ذخایر ساردین ماهیان در توازن خوبی قرار دارد و امید است در صورت تثبیت شرایط اکوسیستم دریا با تدابیر اتخاذ شده، شاهد صید پایدار و ارتقای میزان صید در سال‌های آینده باشیم.

یادآور می‌شود ساردین و متوتا بیشترین گونه‌های صید شده ساردین ماهیان در آب‌های هرمزگان هستند.

انتهای پیام/88007/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول