اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شیلات استان بوشهر خبر داد

صید بیش از هزار تن میگو در استان بوشهر

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: 12 هزار صیاد بوشهری در هفت روز گذشته یک ‌هزار و 80 تن میگو در آب‌های این استان صید کردند.

صید بیش از هزار تن میگو در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسن تنگستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید میگو از 10 مرداد در استان بوشهر آغاز شده است گفت: 12 هزار صیاد با استفاده از یک‌هزار و 110شناور صیادی، قایق، لنج و کشتی به صید این آبزی مشغولند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ذخائر میگوی دریایی مربوط به منطقه مّطاف و بخش ساحلی تنگستان است تصریح کرد: بیش از 17درصد میگوها در عمق 10تا 20 متر و بیش از 78 درصد نیز در عمق بالای 20 متر پراکنده هستند که براساس برآوردهای انجام شده پیش بینی می‌شود صید میگو امسال افزایش داشته باشد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری استان بوشهر پیش‌بینی کرد امسال صیادان بوشهری بیش از سال گذشته میگو صید کنند.

تنگستانی با اشاره به اینکه در هفت روز گذشته صیادان 40 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال میگو صید کرده‌اند تصریح کرد: صیادان در مدت هفت روز اول صید یک‌هزار و 80 تن میگو صید کرده‌اند که نسبت به صید 600 تنی سال گذشته در این مدت، 40 درصد افزایش دارد.

وی همچنین از صید یک‌هزار و 300 تنی ماهیان یال اسبی در آب‌های دیر خبر داد و گفت: 200 صیاد دیری با 10 فروند شناور تاکنون یک‌هزار و 300 تن ماهی یال اسبی صید کرده‌اند که نسبت به پارسال کاهش دارد.

معاون شیلات استان بوشهر افزود: ماهی یال اسبی فلس ندارد و به علت اینکه مصرف داخلی ندارد، به منظور استفاده صنعتی و خوراکی به چین، کره و ژاپن صادر می‌شود.

ذخایر ماهی یال اسبی یکی از مهمترین منابع پروتئین دریایی هستند که در تمام آب‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری جهان پراکنش دارند و خلیج فارس و دریای عمان هم از این قاعده مستثنی نیست.

انتهای پیام/66006/ر20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول