اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانةالنبی واحد ارومیه اعلام کرد

9 برابر شدن حافظان حجاب با اجرای طرح ملی حجاب مدارس ارومیه

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانةالنبی واحد ارومیه از 9 برابر شدن حافظان حجاب در طول مدت زمان اجرای طرح ملی مدارس در مدارس دخترانه ارومیه خبر داد.

9 برابر شدن حافظان حجاب با اجرای طرح ملی حجاب مدارس ارومیه

ژیلا شهبازپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح ملی مدارس از جمله طرح‌های موفق ریحانةالنبی در آموزش حجاب به کودکان بوده است که همزمان با آغاز سال تحصیلی در تعدادی از مدارس دخترانه، برای مقاطع سوم ابتدائی به بعد اجرا می‌شود که با اجرای این طرح در طول سال تحصیلی گذشته، تعداد حافظان حجاب از 93 نفر در ابتدای سال، به 833 نفر در پایان سال تحصیلی رسید.

وی به طرح ملی مدارس از طرح‌های حجاب ریحانة‌النبی اشاره کرد و افزود: این طرح در طول سال تحصیلی در برخی مدارس دخترانه استان اجرا می‌شود که به دنبال آن دانش‌ آموزان به اختیار خود در یکی از دو گروه حافظان حجاب و یا حامیان حجاب ثبت نام می‌کنند.

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانةالنبی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: دخترانی که محجب به حجاب برتر یعنی چادر هستند عموما در قالب حافظان حجاب گروه‌بندی می‌شوند.

وی به اجرای مراسم مختلف در طول اجرای این طرح در مدارس اشاره کرد و افزود: با همکاری مدیران مدارس، تعدادی از طلاب خواهر حوزه‌های علمیه در این مدارس حاضر می‌شوند تا با ارائه برنامه‌های مختلف ضمن تبیین و تفهیم تدریجی ضرورت حفظ حجاب بانوان، دختران دانش آموز را به حفظ حجاب خود ترغیب کنند.

شهبازپور اجرای این برنامه‌ها را در سوق دادن کودکان به رعایت حجاب بسیار موثر خواند و تصریح کرد: نتایج بررسی‌ها و مطالعات بازخوردی در این مدارس مجری طرح حاکی از اثربخش بودن اجرای این برنامه‌ها است.

سرپرست امور بانوان موسسه ریحانةالنبی واحد ارومیه خاطرنشان کرد: در آغاز سال تحصیلی گذشته، از میان 655 دانش آموز پایه سوم ابتدائی تنها 13 نفر مزین به حجاب چادر بودند که پس از اتمام اجرای این طرح شمار آنان به بیش از 218 نفر رسید.

شهبازپور ادامه داد: همچنین در میان دانش آموزان پایه چهارم ، پنجم و ششم در آغاز سال تحصیلی گذشته به ترتیب 24، 28 و 28 نفر حافظ حجاب وجود داشت که در پایان سال تحصیلی این تعداد به 276، 220 و 119 حافظ حجاب ارتقا یافت.

وی یکی از مهم‌ترین ویژگی طرح ملی حجاب مدارس را عدم اجبار کودکان به رعایت حجاب، به ویژه حجاب چادر عنوان کرد و افزود: مسائل تربیتی و عقیدتی اگر به شیوه صحیح به کودکان القا شود نه تنها سبب گریزان شدن آنها از مذهب نمی‌شود، بلکه سبب رغبت و اشتیاق قلبی آنان به رعایت حریم‌های الهی و دینی می‌شود.

انتهای پیام/61006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول