اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی:

عفاف و حجاب تاثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: عفاف و حجاب تاثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

عفاف و حجاب تاثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی بوده و این دو عامل سبب سلامت جامعه می‌شوند و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف که یک دستور دینی است از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما بوده و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است.

قهرمانی تصریح کرد: آنچه می‌تواند جامعه‌ای را از این آسیب‌های اجتماعی مصون دارد ترویج فرهنگ دقیق عفاف و تبیین ابعاد مختلف آن در جامعه است.

وی با بیان اینکه شناخت تاثیر حجاب و نقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، ادامه داد: به طوری که علاوه بر درک عمل آن‌ها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

قهرمانی حجاب و پوشش اسلامی را یکی از اوامر انسان‌ساز الهی برشمرد و ابراز داشت: حجاب و پوشش اسلامی یکی از احکام حیات بخش اسلام در زندگی طیبه و منطبق بر فطرت بشر است و مبتنی بر نیازها، شرایط روانی او و زمینه‌ساز پویایی و کمال انسانی خواهد بود و اصولاً عمل به قوانین اسلام یک عمل اعتباری و قراردادی نیست بلکه عمل به قوانین اسلام یعنی پاسخ گویی به نیاز فطرت است.

وی یادآور شد: در فرهنگ اسلام نیز با دقت تمام و نیز جامع‌نگری مسئله عفاف مورد توجه قرار گرفته و با دستورالعمل‌هایی زن و مرد را به سوی این فضیلت اخلاقی فرا خوانده است.

قهرمانی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام حجاب به مفهوم محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی زن نیست، اذعان کرد: بلکه زن می‌تواند با رعایت پوشش و حفظ حدود آن در جامعه حضوری فعال داشته باشد.

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در پایان عنوان کرد: عفاف و حجاب تاثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و آیات نورانی قرآن کریم ضرورت این حکم الهی را به نحو مطلوب تبیین کرده است.

انتهای پیام/61005/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول