اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

حضور بانوی جودوکار با حجاب برتر در صحنه بین‌الملل نماد پهلوانی است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حضور بانوی جودوکار شهرکردی با حجاب برتر در میادین ورزشی نماد پهلوانی است.

حضور بانوی جودوکار با حجاب برتر در صحنه بین‌الملل نماد پهلوانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی پیش ازظهر امروز در مراسم تجلیل از بانوی نائب قهرمان جودو آسیا در شهرکرد، اظهار کرد: انسان برای رسیدن به کمال آفریده شده است، چراکه هدف از خلقت انسان حرکت در مسیر الهی است.

وی افزود: برای رسیدن به کمال الهی، نیاز به ابزارهایی است، در این راستا کمال و سلامت عقل ابزار رسیدن بشر به کمال محسوب می‎شود.

عنابستانی با اشاره به اینکه مدال آوری خانم سمیه حیدری در مسابقات کره جنوبی شایسته تقدیر است، گفت: کسب مدال در صحنه جهانی حرکت خوبی است اما هدف ورزش کسب مدال نیست، بلکه رسیدن به کمال الهی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تفاوت قهرمانی و پهلوانی، خاطرنشان کرد: قهرمانی جنگیدن برای کسب سکوی افتخار است، اما پهلوانی یعنی در مسیر جنگ برای کسب افتخار از نقطه کمال و رضایت حق یک لحظه هم دور نشدن است.

وی ادامه داد: تاریخ ایران پهلوانان بسیاری از جمله پوریای ولی‌ها و تختی‌ها دیده است که امروز از این الگوهای ارزشمند کمتر دیده می‎شود، هر کدام از این پهلوانان در مقاطعی از تاریخ به خوبی بر تارک کشور ایران درخشیده‌اند.

عنابستانی اضافه کرد: حرکت بانوی ورزشکار استان سمیه حیدری نیز در مسابقات آسیایی یک حرکت پهلوانانه و نه قهرمانانه است.

این مسئول حفظ حجاب و پوشش چادر در صحنه بین‌المللی را نمونه زیبا برای الگوسازی ورزش برشمرد و اذعان داشت: حجاب برتر امروز چادر است و نمایش حجاب برتر در پیش چشم جهانیان اوج یک حرکت پهلوانی است.

عنابستانی با ابراز تأسف از اینکه حرکت نائب قهرمان آسیا در رسانه‌ها به خوبی جلوه داده نشد، گفت: جامعه ورزشی و فرهنگی کشور نباید از کنار الگوهای این‌چنینی به سادگی عبور  کند.

وی با بیان اینکه زن جامعه امروز زنی تأثیرگذار است، گفت: زن مسلمان زن کنج خانه نشین نیست، بلکه می‌تواند به همگان نشان دهد که با حجاب می‌تواند در تمامی میادین حضوری چشمگیر داشته باشد، چراکه حجاب لازمه حفظ حیاست و مانع فعالیت زن در اجتماع نخواهد شد.

انتهای پیام/68006/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول