اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج:

یکی از دلایل بدحجابی نبود لباس اسلامی در فروشگاه‌های پوشاک است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج، بخش عمده بدحجابی در جامعه را ناشی از نبود لباس متناسب با معیارهای اسلامی در فروشگاه‌های پوشاک عنوان کرد.

یکی از دلایل بدحجابی نبود لباس اسلامی در فروشگاه‌های پوشاک است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمیدرضا گوهری ظهر امروز امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اظهار کرد: بررسی عوامل فرهنگی بدحجابی در عصر کنونی یکی از موارد و ضروریات مهم و اساسی است که باید به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: از جمله عوامل فرهنگی که در بدحجابی در جامعه ما تاثیر فراوانی گذاشته، برنامه‌ها و سریال‌های ماهواره ای است که مروج بی‌عفتی در جوامع اسلامی شده است.

وی بیان داشت: وضعیت سریال‌های تولیدی در حال پخش کشور ترکیه در شبکه‌های ماهواره‌ای بسیار نامناسب‌تر از فیلم‌های هالیوودی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج عنوان کرد: نبود فروشگاه‌های عرضه لباس متناسب با الگوهای ایرانی و اسلامی یکی از موارد تأثیرگذار در بدحجابی جامعه ماست.

گوهری خاطرنشان کرد: در بسیاری از استان‌های کشور با ارائه روش های تشویقی هم چون کاهش مالیات و عوارض به فروشگاه‌هایی که  عرضه کننده پوشاک مناسب هستند به طور قابل ملاحظه‌ای معضل بدحجابی حل شده است.

وی اذعان داشت: متأسفانه اکثر دوخت و دوز لباس‌های زنانه در سطح شهر سنندج توسط آقایان انجام می‌شود که در این خیاطی‌ها نیز بیشتر از مدل‌های غربی پیروی‌ می‌شود.

وی، خواستار راه‌اندازی رشته طراحی دوخت و لباس در دانشگاه علمی کاربردی سنندج شد و افزود: برای ترویج مدل‌های ایرانی و اسلامی نیاز به تدریس آن در واحدهای دانشگاهی و تربیت نیروی متخصص در این زمینه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج  نبود پایگاه‌های مشاوره در زمینه حجاب و عفاف در سطح شهر را از دیگر مشکلات موجود ذکر کرد و بیان داشت: یک پایگاه مشاوره تحت نظارت آموزش و پرورش در سنندج داشتیم که متاسفانه در سال جاری تعطیل شده است.

گوهری ادامه داد: در کنار گشت‌های نیروی انتظامی در سطح شهر نبود پایگاه‌های مشاوره‌ای یک خلاء‌ی است که درصورت راه‌اندازی این پایگاه‌ها شاهد کاهش معضل بدحجابی خواهیم بود.

رئیس واحد فرهنگ و هنر دانشگاه علمی کاربردی سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: همان‌طور که هر گونه آموزشی زمان‌بر و به تدریج باید صورت گیرد موارد مربوط به حجاب نیز باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: باید برای مادران جوان کلاس‌های توجیهی در رابطه با عوامل موثر و تاثیرگذار حجاب و تربیت فرزندان محجبه برگزار شود.

مدیر فرهنگی دانشگاه کردستان هم در این جلسه از نبود گفتمان‌سازی متناسب با جوانان در جامعه انتقاد کرد و خواستار دخیل دادن جوانان در جلسات فرهنگ عمومی شد.

نسرین علیمرادی تصریح کرد: متأسفانه تولیدات فرهنگی در حال حاضر بیشتر حالت کلیشه‌ای پیدا کردند لذا جوانان بیشتر به سمت و سوی تولیدات جدید و نوی که از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود جذب می‌شوند.

انتهای پیام/79003/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول