اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سنندج:

لباس محلی استان‌های غرب کشور ‌نماد تمام عیار حجاب ‌ا‌ست‌

فرماندار سنندج لباس محلی استان‌های غرب کشور را نماد تمام عیار حجاب دانست و گفت: از ظرفیت لباس سنتی و محلی استان‌ها باید بهره کافی و لازم برده شود.

لباس محلی استان‌های غرب کشور ‌نماد تمام عیار حجاب ‌ا‌ست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ولی‌الله میرزایی ظهر امروز در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اظهار کرد: نبود درک درست و صحیحی از حجاب مشکلی است که باید  در راستای برطرف کردن آن گام‌های اساسی برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که جوانان به حجاب نگاه محدودیتی داشته باشند مشکلات و چالش‌های کنونی همچنان ادامه خواهد داشت.

میرزایی‌اصل اضافه کرد: نگاهی مبتنی بر اینکه حجاب مصونیت است باید در جامعه رواج پیدا کند که در این صورت معضل بدحجابی نیز خودبه خود حل و فصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام دین محدودیت نیست، بیان داشت: اسلامی دین اعتدال است و افراط و تفریط در هر زمینه را ناپسند می‌داند.

وی با بیان اینکه عفاف به معنای پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی و پاکدامنی است،عنوان کرد: در حال حاضر جامعه ما در بحث عفت می‌لنگد.

فرماندار سنندج افزود: نباید تمامی افراد جامعه را به یک خیابان و محدوده خاصی از شهر تعمیم دهیم باید نگاهی جامع به تمامی افراد داشته باشیم.

میرزایی اضافه کرد: به حضور گسترده نسل جوان در نمازهای جمعه هم توجه کنیم که شرکت این قشر نشان از پایبندی آنها به ارزش‌های اسلامی است.

وی تصریح کرد: همسران و دختران مسئولان، معلمان آموزش و پرورش و سایر اقشار تاثیرگذار باید مروجان حجاب و عفاف در جامعه باشند.

وی لباس محلی استان‌های غرب کشور را نماد تمام عیار حجاب دانست و عنوان کرد: از ظرفیت لباس سنتی و محلی استان‌ها باید بهره کافی و لازم برده شود.

فرماندار سنندج خواستار پیگیری و بررسی راهکارهای حفظ فرهنگ بومی و سنتی و توجه به حجاب و عفاف در جلسات بعدی شورای فرهنگ عمومی شد.

میرزایی بسنده کردن به تایید مطالب و سخنان عنوان شده توسط مسئولان در هر جلسه‌ای را آفت بزرگی خواند و اظهارداشت: بیان نقد و اختلاف نظرهای مختلف نشان از داشتن دغدغه برای چاره‌جویی و حل مشکلات در جامعه است.

انتهای پیام/79003/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول