اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست معلولان با مسئولان مطرح شد

ادارات کهگیلویه معلولان را به خود راه نمی‌دهند/لزوم مناسب‌سازی فضای اداری برای معلولان

در نشست مشترک فرمانداران و رؤسای بهزیستی شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده بر مناسب‌سازی فضای اداری برای تردد معلولان تأکید شد.

ادارات کهگیلویه معلولان را به خود راه نمی‌دهند/لزوم مناسب‌سازی فضای اداری برای معلولان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، صبح امروز در نشست صمیمی جمعی از معلولان شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده با فرمانداران و رؤسای بهزیستی این شهرستان‌ها وضعیت معیشتی قشر معلول مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست ویلچرنشینان به بیان مشکلات خود پرداختند و دغدغه مشترک همه آنها مشکل تردد به ادارات بود.

هر چند اشتغال و مسکن از دیگر مشکلات اساسی گروه ویلچرنشین معلول بود ولی تا زمانی که ایاب و ذهاب معلولان به ادارات و اماکن مرتفع نشود، اشتغال چاره درد نخواهد بود.

فرماندار کهگیلویه در این جلسه معلولیت را آزمایشی در برابر سنجش عملکرد انسان‌های دارای اعضا و جوارح سالم دانست و تصریح کرد: صالح بودن بالاتر از سالم بودن است و  سالم بودن تنها مؤلفه داشتن زندگی موفق نیست.

ابرهیم جعفری در خصوص اشتغال معلولان نیز با اشاره به شرایط موجود جامعه تغییر نگاه به شغل را راهکار رفع بیکاری دانست و گفت: بیکاران باید به سمت و سوی مشاغل فنی سوق داده شوند.

جعفری بر اعطای تسهیلات لازم جهت اشتغال معلولان در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده تأکید کرد و افزود: معلولان آموزش‌های لازم در فنی‌و حرفه‌ای را فرا گیرند و وارد بازار کار شوند.

ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و ایاب و ذهاب معلولان از دیگر راهکارهای رفع مشکلات معلولان بود که فرماندار کهگیلویه خواستار پیگیری این مشکل از سوی فرمانداران هر سه شهرستان شد.

جعفری فراهم‌سازی امکانات ورزشی از جمله رشته‌های دو و میدانی و پرتاب دیسک را نیز در دستور کار مسئولان این شهرستان‌ها قرار داد.

سید غضمان گنجیانی در این باره اظهار داشت: بهزیستی آمادگی حمایت از معلولان جهت گذراندن دوره‌های فنی در مراکز فنی‌ و حرفه‌ای را دارد و معلولان متقاضی دریافت مدرک فنی باید درخواست بدهند.

رئیس بهزیستی کهگیلویه با اشاره به اجرایی نشدن قانون حمایت جامع از معلولان در مورد جذب این افراد در دستگاه‌های دولتی ابراز داشت: درباره لحاظ شدن سهمیه سه درصد اشتغال معلولان با استانداری مکاتباتی صورت گرفته است.

وی پایین بودن آمار نیازمندی‌ها در استخدامی‌ها و محدودیت در شدت معلولیت را از موانع تعیین سه درصد برای معلولان برشمرد و افزود: اجرای این طرح نیاز به بازنگری دارد.

رئیس بهزیستی کهگیلویه راه‌اندازی تشکل " ان جی او" در بین معلولان را ضروری دانست و اذعان داشت: عضویت هفت نفر در این تشکل برای به اجرا درآمدن طرح‌های معلولان و ارائه به بازار می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

گنجیانی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان معلولان خاطرنشان کرد: قرارداد بیمه تکمیلی برای معلولان که در سال‌های گذشته وجود داشته امسال صادر نشده است.

این مسئول رفع مشکلات معلولان را خارج از توان بهزیستی تنها دانست و خواستار همکاری دستگاه‌ها و ادارات با بهزیستی در رفع موانع و مشکلات این قشر شد.

انتهای پیام/82016/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول