اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به میانگین کشوری عنوان شد

افزایش نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نرخ معلولیت استان نسبت به میانگین کشوری خبر داد.

افزایش نرخ معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد

محمد حبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به خدمات‌دهی امور توانبخشی به جامعه هدف اشاره کرد و گفت: این واحد خدماتی در قالب شبانه، روزانه، مستمری‌بگیر، توانبخشی و توان‌پزشکی به مددجویان ارائه می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تعداد جمعیت معلول مستمری‌بگیر را پنج هزار و 216 نفر عنوان کرد و گفت: قریب به 18 هزار معلول در سطح استان شناسایی شدند که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر آن مستمری بگیر این واحد هستند.

وی، در ادامه نرخ معلولیت در کشور را 2.3 درصد عنوان کرد و گفت: این در حالی است که میزان معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد 2.7 درصد بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری نرخ بسیار بالا است.

حبیبیان به علت آمار بالای معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت و گفت: بیشترین عامل معلولیت در سطح استان ناشی از ازدواج‌های فامیلی است که واحد  توانبخشی بهزیستی استان به منظور کاهش نرخ معلولیت در استان مراکز مشاوره ژنتیک را راه‌اندازی کرده، است.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که با مراجعه افراد به این مراکز و انجام آزمایش‌های ژنتیکی می‌توان از معلولیت‌ها کاست، اذعان کرد: در سطح استان خانواده‌های چند معلولی وجود دارد که عمده علت آن عدم آگاهی خانواده‌ها است.

وی، به تعداد دانشجویان و دانش‌آموزان معلول تحت حمایت بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سطح استان 349 دانشجوی معلول و هزار و 800 دانش‌آموز معلول تحت حمایت این نهاد هستند که خدمات مختلفی از جمله فرهنگی، آموزش، زیارتی و ...ارائه به آن‌ها می‌شود.

حبیبیان آمار بیماران ضایعات نخاعی در کهگیلویه و بویراحمد را 103 نفر عنوان کرد و گفت: عمده علت بیماران ضایعات نخاعی تصادفات جاده‌ای است که این امر هزینه‌های زیادی را برای خانواده‌های مددجو در بر دارد.

معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ارائه خدمات به بیماران ضایعات نخاعی را شامل توان‌پزشکی، توانبخشی، مددکاری، روان‌بخشی، ویزیت پزشک در منزل و تهیه تجهیزات توان‌بخشی عنوان کرد.

این مسئول بیشترین آمار مستمری‌بگیر در بهزیستی را افراد چند معلولیتی عنوان کرد و گفت: کل افراد چند معلولیتی هزار و 132 نفر بوده که از این تعداد دو هزار و 201 نفر معلول ذهنی، هزار و 708 نفر معلول جسمی حرکتی، 676 معلول روانی، 214 بیمار صرعی، 103 ضایع نخاعی، 378نابینا، 309 نفر ناشنوا و 46 نفر معلول گفتاری در سطح استان شناسایی شده است.

انتهای پیام/82011/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول