اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان خبر داد

واگذاری 75 درصد پروژه‎های ساختمانی به شرکت‎های بومی/ فعالیت 1800 شرکت پیمانکاری در گلستان

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان با بیان اینکه سیاست استان واگذاری پروژه‎های ساختمانی به شرکت‎های بومی است، گفت: بیش از 75 درصد پروژه‎های ساختمانی به شرکت‎های بومی واگذار می‎شود.

واگذاری 75 درصد پروژه‎های ساختمانی به شرکت‎های بومی/ فعالیت 1800 شرکت پیمانکاری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: اکثر شرکت‎های ساختمانی در زمینه پروژه‎های دولتی فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه گلستان دارای یک‎هزار و 800 شرکت پیمانکاری است، تصریح کرد: قریب به 70 درصد شرکت‎های پیمانکاری گلستان دارای رتبه پنج یا چهار هستند.

برخورداری از کیفیت عالی در ساختمان‎ها تنها اختصاص به نظام مهندسی ندارد

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان با اشاره به اینکه شرکت‎های ساختمانی از رتبه یک تا پنج رتبه‎بندی می‎شوند، اذعان کرد: در این راستا کمتر از انگشتان دست دارای رتبه یک و کمتر از 20 نفر دارای رتبه دو هستند، ولی به وفور دارای رتبه‎های سوم و چهارم در این زمینه هستیم.

حمیدی با تاکید بر اینکه هدف سازمان نظام مهندسی و دست‎اندرکاران ارتقاء کیفیت بناها است، متذکر شد: برخورداری از کیفیت عالی ساختمان‎ها تنها اختصاص به نظام مهندسی ندارد بلکه همکاری شهرداری، سازندگان و تهیه‎کنندگان مصالح و مهندسان را نیز در برمی‎گیرد.

وی با بیان اینکه سازنده باید نسبت به وظایف خود و مهندس ناظر آگاهی داشته باشد، اذعان کرد: همه سازندگان باید نسبت به وظایفی که دارند آشنا باشند که اطلاع‎رسانی عمومی در این راستا موثر خواهد بود.

کمیته استفاده از مصالح مدرن ساختمان در گلستان راه‎اندازی ‎شد

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطرنشان کرد: اگر می‎خواهیم به ساخت و ساز ایده‎آل دست پیدا کنیم باید تمامی دستگاه‎های دست‎اندرکار با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

حمیدی در خصوص مدرن‎سازی ساختمان‎ها بیان داشت: اوایل تیرماه کمیته‎ای با محوریت استفاده از مصالح مدرن در ساختمان‎سازی در استانداری گلستان تشکیل شد که این طرح در حال کارشناسی است تا به وسیله آن پروژه‎های دولتی و خصوصی به سمت استفاده از وسایل استاندارد هدایت و رهنمون شوند.

انتهای پیام/83001/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول