اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

یک پرونده نظارت با آغاز هر پروژه ساختمانی تشکیل می‎شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: با انعقاد هر پروژه ساختمانی در گلستان پرونده نظارتی خاص آن پروژه تعریف خواهد شد که این اقدام به کاهش تخلفات منجر می‎شود.

یک پرونده نظارت با آغاز هر پروژه ساختمانی تشکیل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین ویزواری عصر امروز در جمع اعضای نظام مهندسی استان اظهار داشت: با تشکیل پرونده نظارت، تمام طراحی‎های ساختمانی بررسی مجدد می‎شوند و علاوه بر نظارت مهندسان، کمیته کنترل ساختمان به طور مضاعف نسبت به اجرای پروژه‎ها اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی بر اساس مقررات ملی ساختمان معرفی ناظر به مالکان است، خاطرنشان کرد: بنا داریم تا شناسنامه فنی و ملکی را به طور کامل در استان اجرا کنیم و به سمتی پیش برویم که شناسنامه فنی و ملکی جزو لاینفک پایان کار ساختمان قلمداد شود.

حق‎الزحمه خدمات مهندسی واقعی نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: این سازمان در راستای ارتقاء کیفیت ساخت‎ و ساز به تقویت نظارت عالیه و نظارت بر کار مهندسان خواهد پرداخت.

ویزواری در خصوص واقعی شدن حق‎الزحمه خدمات مهندسی بیان داشت: مهندسان بر اساس زحماتی که متحمل می‎شوند حق‎الزحمه بسیار ناچیزی دریافت می‎کنند چنانچه نرخ خدمات مهندسی ارائه شده حداقل برای 10 مهندس است.

وی تصریح کرد: هر مشکلی که بعد از بهره‎برداری ساختمان به وجود آید تازه آغازی برای پاسخگویی مهندسان خواهد بود که مسئولیت آنها را در سالهای آتی دوچندان می‎کند.

نقش مجریان ذیصلاح در ساختمان‎ها بسیار کمرنگ است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در خصوص مجریان ذیصلاح گفت: بر اساس مقررات ملی ساختمان باید هر پروژه ساختمانی توسط افراد صاحب صلاحیت ساخته شود چراکه مجریان ذیصلاح در راستای کوتاه کردن دست افراد غیرمتخصص یا به اصطلاح بساز بفروش‎ها گام برمی‎دارند.

ویزواری مسئولیت مجریان ذیصلاح را یک رسالت سنگین برشمرد و متذکر شد: متاسفانه در حال حاضر نواقص زیادی در این کار وجود دارد که این اقدام به تازگی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان با راه‎اندازی یک سیستم اجرایی برای سازندگان ساختمان پی‎ریزی شده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه نقش مجریان ذیصلاح در ساختمان‎ها بسیار کمرنگ است، بیان داشت: دلایل بسیاری در این زمینه وجود دارد که عمده‎ترین آن به کمرنگ بودن نقش مجری و دامن زدن فعالان غیرمتخصص است.

سهل‎انگاری در ارائه خدمات مهندسی/ با متخلفان به شدت برخورد می‎شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان خاطرنشان کرد: افرادی که به خاطر منافع خودشان و برای سودجویی نمی‎خواهند مجری به شکل واقعی خود اجرا شود این افراد با ساختن نخستین ساختمان خودشان را سازنده می‎دانند در حالیکه مجری در مقررات ملی ساختمان تعریف شده است.

ویزواری با تاکید بر اینکه سرپرست کارگاه در طول مدت اجرای فعالیت‎های ساختمانی باید در کارگاه حضور داشته باشد، اذعان کرد: این را قبول دارم که برخی همکاران ما در ارائه خدمات مهندسی سهل‎انگاری می‎کنند ولی با برنامه‎ای که پیش‎بینی شده با متخلفان احتمالی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه واقعی شدن حق‎الزحمه مجریان ذیصلاح از مهمترین مسائل و مشکلات مجریان است، ابراز داشت: از سال 1388 مبلغ حق‎الزحمه مجریان ذیصلاح تا به حال افزایش نداشته است و با انبوهی از مسئولیت‎هایی که بر گردن آنهاست این کار عملاً با مشکل مواجه شده است.

سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان رتبه برتر مقررات ملی ساختمان را کسب کرد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان از کسب رتبه برتر استان در زمینه مقررات ملی ساختمان خبر داد و گفت: این موفقیت ماحصل تلاش 6 هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان و تعامل بسیار خوب بین سازمان نظام مهندسی استان با سایر دستگاه‎های اجرایی است.

ویزواری همچنین اعتماد مردم را در کسب این رتبه موثر خواند و افزود: انتخاب شوراهای شهر نیز نشان داد که مردم به مهندسان و نظام مهندسی ساختمان اعتماد دارند.

انتهای پیام/83001/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول