اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان:

سازمان نظام مهندسی نقش زیادی در ساخت‎وساز به سبک معماری اسلامی ندارد

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان نقش زیادی در ساخت‎وساز به سبک معماری اسلامی ندارد و اجرای این سبک بسته به خواسته متقاضیان و ضوابط شهری انجام می‎شود.

سازمان نظام مهندسی نقش زیادی در ساخت‎وساز به سبک معماری اسلامی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد مشکاتی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: اجرای ضوابط در گرگان نسبت به سایر استان‎های همجوار شدیدتر است ضمن اینکه کمیته زیباسازی در بافت قدیم شهری فعال شده است.

وی با بیان اینکه بافت معماری اسلامی در سطح کشور از فرهنگ بومی خارج شده است، تصریح کرد: ساخت و ساز به سبک مدرن اختصاص به گلستان ندارد و این سبک خود را در نمای ساختمان نشان می‎دهد.

انسجام دوره‎های آموزشی از عناصر تاثیرگذار در کسب موفقیت سازمان نظام مهندسی

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان؛ کسب رتبه برتر این سازمان را در اجرای مقررات ملی افتخارآمیز خواند و بیان داشت: کسب این رتبه در قالب شاخص‎بندی‎های امتیازآور در تشکل‎های مهندسی کار ساده‎ای نیست و این حرکت شایسته در سایه تعامل و همدلی به دست آمده است.

مشکاتی با بیان اینکه انسجام دوره‎های آموزشی مرتبط با مقررات ملی ساختمان یکی از عناصر تاثیرگذار در کسب موفقیت سازمان نظام مهندسی بوده است، اذعان کرد: نخستین گامی که در این راستا برداشته شد مسئله بومی‎گزینی به لحاظ تخصص اساتید مجرب در استان بود که به واسطه این انتخاب خاستگاه‎های رعایت مقررات ملی در استان شکل گرفت.

وی استفاده از ظرفیت اساتید مجرب در دوره‎های آموزشی مرتبط و همگن با مقررات ملی را مهم خواند و افزود: با هزینه‎های بسیار پایین نسبت به استان‎های بزرگ و صاحب سبک، گلستان توانست در حوزه نظام مهندسی ساختمان حائز رتبه برتر شود.

انبوه‎سازان به دنبال مسائل قانونی نرفتند

دبیر کمیته مقررات ملی ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان نیز در این جلسه گفت: مجریان ذیصلاح حداکثر همکاری و همگرایی یکسویه را در انجام دستورالعمل‎های مختلف ساختمان دارند.

صالحی با بیان اینکه امتیازات خوبی به انبوه‎سازان داده شده است، اظهار داشت: یکی از امتیازات بسیار بزرگ انبوه‎سازان برخورداری از پروانه مضاعف است که با توجه به امتیازبندی و شرایطی که انبوه‎سازان دارند می‎توانند احراز صلاحیت شوند و در کمیته تشخیص صلاحیت انبوه‎سازان این پروانه‎ها تشخیص صلاحیت می‎شود که به نوعی با شرایط مساوی ظرفیت‎شان دو برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه انبوه‎سازان به دنبال مسائل قانونی نرفتند ابراز نگرانی کرد و افزود: ارتباط خوبی که سازمان نظام مهندسی در دوره‎های گذشته با انبوه‎سازان داشته به صورت فرعی و خارج از مواد قانونی امتیازاتی را دریافت کردند که بخشی از آن غیرقانونی بوده است.

وی گفت: راه‎اندازی کمیته چهارنفره از دو سال گذشته مصوبه خوبی برای معماران تجربی در پی داشت به گونه‎ای که 30 درصد افزایش صلاحیت را برای آنان قائل شده است که بخش عمده‎ای از انبوه‎سازان با این امتیاز فعال هستند.

انتهای پیام/83001/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول