اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برگزاری کارگاه آموزشی باهم باغبانی کنیم

بوستان شهید بابایی قزوین میزبان خانواده‌ها می‌شود

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: در راستای برگزاری کارگاه آموزشی «باهم باغبانی کنیم» بوستان شهید بابایی محله نواب قزوین همزمان با 25 مرداد ماه میزبان حضور خانواده‌ها می‌شود.

بوستان شهید بابایی قزوین میزبان خانواده‌ها می‌شود

مهدی کوزه‌گرها امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: هدف از برگزاری این برنامه مشارکت، حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری، همچنین آموزش و ترویج فرهنگ بازیافت و تفکیک زباله است.

وی از مشارکت باشگاه دوستداران محیط زیست خانه فرهنگ نواب در برگزاری این کارگاه با نهاد متبوع خود خبر داد و ادامه داد: تاکنون 70 خانواده برای شرکت در این برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در روز اجرای کارگاه به بیش از 100 خانواده افزایش پیدا کند.

مسئول کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در رابطه با روند برگزاری این کارگاه آموزشی، بیان کرد: خانواده‌ها به گروه‌های 20 تا 25 نفره تقسیم شده و ضمن آموزش‌های مربوطه از سوی مربیان، نسبت به نحوه کاشت و نگهداری بذر سبزیجات خانگی اقدام می‌کنند.

کوزه‌گرها یادآور شد: نکته جالب توجه در این کارگاه آموزشی که با هدف ایجاد خلاقیت، آموزش بازیافت و بازگرداندن دوباره دورریزها به چرخه مصرف صورت می‌گیرد این است که به جای گلدان‌های پلاستیکی، از ظروف یکبار مصرف برای ساخت گلدان‌های ایستا و آویزی با راهنمایی مربیان استفاده می‌شود تا اهداف برگزاری این کارگاه، محقق شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مصرف کیسه زباله پلاستیکی آسیب به محیط زیست طبیعی را در بر دارد، این کارگاه آموزشی با شعار «هر روز یک کیسه پلاستیکی کمتر» سعی در کاهش مصرف کیسه‌های نایلکسی دارد، به همین منظور به تمام شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزشی، کیسه پارچه‌ای برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در بین خانواده‌ها توزیع می‌شود و در پایان به پنج خانواده به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

این برنامه از ساعت 18 تا 20:30 در بوستان شهید بابایی واقع در خیابان نواب جنوبی، جنب ایستگاه آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2667/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول