اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور سرمربی تیم ملی ووشوی گرجستان در دفتر فارس

جعفری: بزرگترین پروژه فرهنگی ـ ورزشی را در اردبیل احداث می‌کنیم

مسعود جعفری سرمربی تیم ملی ووشوی گرجستان گفت: به دلیل آنکه به زادگاهم عشق و علاقه وافری دارم به زودی بزرگترین پروژه فرهنگی ـ ورزشی را در اردبیل راه‌اندازی می‌کنم.

جعفری: بزرگترین پروژه فرهنگی ـ ورزشی را در اردبیل احداث می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این دو چهره نام آشنای رشته ووشو که از مربیان و پیشکسوتان این رشته به شمار می‌روند چند ساعتی میهمان خبرگزاری فارس بودند که از قابلیت‌های رشته ووشوی کشور و استان اردبیل و حضور در سطح مسابقات جهانی و بین‌المللی سخن به میان آوردند.

مسعود جعفری که مربیگری تیم ملی ووشوی گرجستان را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ووشوی گرجستان نسبت به کشورمان از سطح نسبتاً پایینی برخوردار است ولی حرکت‌ها رو به رشد است که انتظار می‌رود با رفع برخی از نواقص و مشکلات تجهیزاتی و امکانات بتوان کشور را به سطح رقبای جدی رساند.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر که بنده مربیگری تیم ملی گرجستان را عهده‌دار بودم در تورنمنت بین‌المللی شرکت کردیم تا سطح ووشو گرجستان رو به رشد باشد.

رئیس سازمان جهانی اژدهای سرخ یادآور شد: دفتر مرکزی این سازمان در تفلیس است و مدیریت نمایندگی این سازمان در کشورمان را نیز یعقوب یکانی‌پور عهده‌دار است که مسابقات آن هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

جعفری گفت: 12 کشور از جمله ایران، روسیه، ترکیه، گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ... عضو این سازمان جهانی هستند که در رشته ووشو و در گروه‌های مختلف رقابت می‌کنند.

وی عنوان کرد‌: ‌امسال از سوی کنفدراسیون ورزش‌های رزمی به عنوان مسئول ورزش‌های رزمی چینی انتخاب شدم و کنفدراسیون آبان ماه امسال مسابقات جهانی خود را در ترکیه برگزار می‌کند که تیم‌های کشورمان و گرجستان در آن حضور دارند.

این قهرمان و مدال‌آور رشته ووشو بیان داشت: کنفدراسیون در سه قسمت ورزش‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی فعالیت می‌کند که دفتر مرکزی آن در سوئیس است و مسئولیت ورزشی آن را نیز به ما واگذار کرده‌اند.

جعفری به قرارداد دو ساله خود با تیم ملی ووشوی گرجستان اشاره کرد و افزود: بسیار تمایل دارم که بعد از اتمام قراردادم در تیم ملی ووشوی کشورمان به ملت بزرگ ایران خدمت کنم.

ساخت سه فیلم رزمی در دستور کار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تصریح کرد: بنده در ساخت و تولید فیلم‌های رزمی جزو پیشگامان هستم به طوری که ساخت این فیلم‌ها را در احیای اخلاق پهلوانی و ورزشی در جامعه و گرایش جوانان به سمت ورزش به عنوان بهترین و سالم‌ترین تفریحات و پر کردن ایام فراغت مفید فایده می‌دانم.

تهیه‌کننده فیلم‌های رزمی ادامه داد: تولید سه فیلم در اولویت و دستور کار ماست که اولین آن با نام اژدهای سرخ در تابستان از طریق ویدئو کلوپ توزیع و پخش می‌شود.

جعفری گفت: قرار است از طریق شبکه استانی اردبیل نیز این فیلم رزمی برای علاقمندان پخش شود که فیلم اژدهای سرخ محصول مشترک ایران و چین است و چهار بازیگر چینی در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: فیلم دیگر ما با نام "اصفهان باتومی" محصول مشترک ایران و گرجستان مراحل دوبله را سپری می‌کند که بعد از اژدهای سرخ پخش آن آغاز می‌شود.

مربی تیم ملی ووشوی گرجستان ابراز داشت: سومین فیلم ما دزدان صحرایی نام دارد که در کاشان فیلمبرداری و تهیه می‌شود و محصول مشترک ایران و فنلاند است که 90 درصد کار در ایران فیلمبرداری شده و مونتاژ و صداگذاری آن در فنلاند انجام می‌شود که کارگردانی آن نیز بر عهده سهراب‌زاده بنیانگذار رشته شائولین در ایران است.

ساخت بزرگترین پروژه فرهنگی – ورزشی را در اردبیل اجرایی می‌کنیم

جعفری یادآور شد: به دلیل آنکه به وطنم و زادگاه خود اردبیل عشق و علاقه وافری دارم و همیشه آرزوی ساخت یک پروژه بزرگ فرهنگی و ورزشی را داشتم مقدمات این کار فراهم شده و به زودی با همراهی برادرم که مربی ژیمناستیک است اجرای طرح را با صدور مجوزهای لازم آغاز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ساخت این مجموعه ورزشی – فرهنگی مصمم هستیم، افزود: زمین آن به مساحت یک هزار و 500 متر‌مربع در فاز 3 کارشناسان خریداری و تعیین شده و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان این پروژه را احداث می‌کنیم.

رئیس سازمان جهانی اژدهای سرخ خاطرنشان کرد: این پروژه شامل هتل، سالن کنفرانس، سالن اختصاصی ورزشی، کمپ تیم‌های ملی، بخش‌های فرهنگی و سینمایی و استخر خواهد بود که امیدواریم با همراهی مسئولان استان در ساخت این پروژه با توان و جدیت واقعی وارد میدان شویم.

نباید به ارتقای رتبه دل خوش کنیم بلکه استعدادیابی و حمایت از مربیان اهمیتی جدی دارد

جعفری در خصوص وضعیت ووشو در استان اردبیل نیز گفت: بنده متاسفم که مدیریت و هدایت‌گر ورزش ووشو در استان اردبیل نیروهای توانمند و متخصص نیستند و تنها ادعا دارند که رتبه 23 را به 12 رسانده‌اند در حالی‌که بحث اصلی در رتبه‌بندی و ارتقای آن نیست و بالا آمدن در این سطح نیز کار سختی به شمار نمی‌رود بلکه آنچه مهم است استعدادیابی و توجه به مربیان و قهرمانان تیم‌های ملی است.

وی با ابراز تعجب از محرومیت یعقوب یکانی‌پور ادامه داد: بنده از این کار فدراسیون متاسف هستم که به چنین حرکتی دست زده و یک قهرمان بین‌المللی و جهانی را که همیشه برای کشورمان افتخار کسب کرده به دلایل واهی محروم کرده است.

مربی تیم ملی ووشوی گرجستان تصریح کرد: هر کس نسبت به سرمایه‌های ورزشی خود و قهرمانان پشت کند قطعاً با ناکامی روبرو می‌شود و یقین داشته باشید که این توانمندی‌ها و قابلیت‌ها به راحتی و بدون مطالعه به دست نیامده و باید قدر این سرمایه‌ها را بدانیم و بنده از فدراسیون و هیئت ووشو و همچنین ورزش و جوانان استان اردبیل انتظار داریم نگذارند سرمایه‌های ورزشی به هرز برود.

در جریان این بازدید رئیس انجمن ووشوی استان اردبیل نیز با اشاره به کسب موفقیت‌های مختلف در سطح مسابقات جهانی و بین‌المللی ابراز داشت: هیئت ووشوی استان اردبیل امروز از یک بی‌برنامگی و عدم انسجام رنج می‌برد که امیدواریم همه با انجام این مسئولیت و ماموریت خطیر بتوانند شایسته و موفق عمل کنند.

یعقوب یکانی‌پور گفت: تمام موفقیت‌هایی که بنده در مسابقات جهانی و بین‌المللی چه در دورانی که به عنوان بازیکن در کنار تیم بودم و چه در سطح مربیگری و هدایت تیم‌ها افتخارم این است که برای کشورم و استان اردبیل افتخار ‌آفریده و همچنان بر این باورم که می‌توان با توجه جدی به سرمایه‌های اصیل در این خطه قهرمانی‌ها و پهلوانی‌ها را استمرار بخشید.

=========================

گفت‌و گو از : شهرام جباری – سیامک صمدی

 

=========================

 

انتهای پیام/62001/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول