اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی اداره دامپزشکی استان زنجان:

مایه‌کوبی دام‌های زنجان بر ضد تب برفکی پایان یافت

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از پایان مایه‌کوبی دام‌های سبک و سنگین استان در مرحله نخست بر ضد بیماری تب برفکی خبر داد.

مایه‌کوبی دام‌های زنجان بر ضد تب برفکی پایان یافت

مرتضی پهلوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه دو سیستم مراقبت از بیماری‌ها در دامپزشکی وجود دارد، اظهار داشت: مراقبت فعال و غیر فعال دو روش مراقبت بیماری در بین دام‌ها محسوب می‌شود.

وی مراقبت حضوری یا همان فعال را برای بیماری‌هایی مانند شاربن، تب برفکی جنون گاوی طی چهار ماه گذشته از سال‌جاری برای دام‌های سنگین 701 واحد اعلام کرد و افزود: طی این دوره مراقبتی 10 هزار و 799 دام مورد مراقبت قرار گرفته‌اند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از مراقبت 359 واحد از واحدهای دامی استان زنجان در مقابل بیماری تب برفکی خبر داد و گفت: طی این دوره مراقبتی 84 هزار و 51 راس دام مورد مراقبت قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: طی چهار سال گذشته 529 واحد از دامداری‌های استان زنجان برای مراقبت از بیماری شاربن کنترل شده‌اند.

پهلوانی حضور در محل کانون‌های بیماری را برای مراقبت دام‌ها مراقبت فعال نامید و اضافه کرد: این نوع مراقبت با اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی به مایه‌کوبی دام‌های استان زنجان بر ضد بیماری تب برفکی اشاره و تصریح کرد: طی 20 روز مایه‌کوبی برای این بیماری 60 هزار و 283 راس گاو و گوساله واکسینه شده‌اند.

معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان زنجان تعداد دام‌های سبک (بز و گوسفند) مایه‌کوبی شده بر ضد تب برفکی را در استان زنجان 369 هزار و 464 راس اعلام کرد.

انتهای پیام/73004/ق20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول