اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تمام دنیا

گلبانگ الله اکبر فطرانه به اقتدای امام زمان(عج) سرداده شد

گلبانگ‌های الله اکبر و لله‌ الحمد نماز عید فطر امسال را در روز جمعه و روزی که متعلق به امام زمان (عج) است سردادیم و نمازی با خلوص و بندگی را اقتدا کردیم.

گلبانگ الله اکبر فطرانه به اقتدای امام زمان(عج) سرداده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با طلوع آفتاب نخستین روز ماه شوال با قدم‌های استوار الله اکبر زنان به سمت میعادگاهی رفتیم تا بندگی یک ماهه خود را جشن بگیریم، زنجیری از جمعیتی که «اللّه اکبر، اللّه اکبرُ، لا اله الا اللّه و اللّه اکبر، اللّه اکبر و للّه الحمد، اللّه اکبر علی ما هدانا» را از حنجره‌هایی که یک ماه به جز نام‌های خدا به زبان نیاورده بودند، سر می‌دادند تا با حضور خود حماسه‌ای دیگر به صاحب زمان(عج) تقدیم کنند.

چرا که کاروان رمضان در منزل فطری توقف کرد و با روزی قرین شد که روز آخرین منجی خداوند است و مسافران به مقصد رسیده این ماه کوله‏بار را در تجرد روح مسافر، به فراسوی سبکبالی فرا ‏خواندند تا آغازگر نزول آرامش در بلوغ دل‌ها باشد و در این روز چه عیدی بالاتر از این ابتدای متعالی و اقتدا به نام این روز و چه جشنی دلنشین‏تر از تبسم به روی دقایق فطری که به یک معنا شکرانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نعمت الهى در ماه رمضان است.

امروز آمده‌ایم که دست رنج یک ماهه و صبر و ایستادگی‌‌هایی که در این مدت داشته‌ایم را درو کنیم و دل‌های صیقلی داده شده را نظاره کنیم و با خواندن نماز عید فطر بارها به خداوند عرض کنیم «ادخلنى فى کلّ خیر ادخلت فیه محمّدا و آل محمّد»؛ ما را به آن بهشت مصفاى ایمان و اخلاق و عمل که این برگزیدگان را در آن جا دادى، وارد کن. «و اخرجنى من کلّ سوء اخرجت منه محمّدا و آل محمّد صلواتک علیه و علیهم»؛ از آن دوزخ عمل ناشایست، اخلاق ناشایست، عقیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ى ناشایست که این بزرگواران و عزیزان عالم خلقت را از آن محفوظ و مصون نگاه داشتى، ما را خارج کن.

آقا به عزت و آبرویت خداوند را قسم می‌دهیم که هر چه در این شب‌ها، بنده‌های خوبت انجام دادند قبول فرما و در این قنوت‌های خاطره‌انگیز دست‌های پر از نیاز را که به آستانه بی‌نیازت دراز شده و دل‌های به پرواز درآمده و تپش‌های قلبی که عاشقانه اسماءالحسنی را زمزمه می‌کنند و نوای دل‌های عاشقی که به تکریمت ایستاده و به حرمت یا علی‌ یا علی‌هایی که در شب‌های قدر گفتیم، بهترین‌ها را برایمان رقم زن.

زمانی که به صف نماز ایستادیم به یاد خطبه حضرت علی(ع)در روز فطر افتادم که این روز را شبیه‌ترین روز به قیامت دانسته چرا که با بیرون آمدن از خانه‌ها به مصلا، به مانند بیرون آمدن از قبرها است و توقف در مصلا و انتظار نماز مانند توقف در حضور خدا را در قیامت است و بازگشت خود به خانه‌ها، بازگشت به خانه‌های ابدی در بهشت یا جهنم است.به خواست خدا آنچه که در این ماه به دست آوردیم در این روز نوشدن و تازه شدن که مانند روز تولد است برای ما حفظ فرما تا با این جشن پیروزی آن را حفظ کنیم.

انتهای پیام/63007/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول