اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پیرانشهر:

عظمت شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست

امام جمعه پیرانشهر با تأکید بر اینکه عظمت شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست، مومنان را بر بهره‌گیری از این شب نورانی دعوت کرد.

عظمت شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست

ماموستا مصطفی محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار داشت: عید سعید فطر از اعیاد بزرگ مسلمانان است و بر روزهای بزرگ نیز در تقویم الهی اعمال متعددی وارد شده است که شایسته است مسلمانان با پرهیز از غفلت و پرداختن به امور بی ارزش دنیوی، شب و روز عید فطر را پاس دارند تا از نعمات و برکات این ماه بهره‌مند شوند.

وی، عید فطر را یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان عنوان کرد و افزود: مسلمانان که یک ماه روزه و تسلط بر غریزه‌ها و خواسته‌های نفسانی خود را به منظور اطاعت از فرمایش الهی پشت سر گذاشته‌اند، پایان این مراسم عبادی عظیم را با برگزاری مراسم عید سعید فطر جشن می‌گیرند.

محمودی بر لزوم بهره‌مندی از آثار و برکات شب و روز عید فطر اشاره کرد و گفت: شب عید سعید فطر، شب نزول رحمت الهی و فرصتی برای پوزش طلبی از گناهان است که مومنان باید از این فضائل نیز بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه فضیلت این شب کمتر از شب قدر نیست، در عظمت شب عید فطر تصریح کرد: در روایات اسلامی آمده که شب عید فطر، شبی است که خداوند پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌دار عطا کرده و آنان را مورد رحمت بی واسعه خود قرار می‌دهد.

محمودی در بیان بخشی از اعمال سفارش شده در این شب، گفت: خواندن زیارت امام حسین علیه السلام، احیای این شب به دعا، نماز و استغفار، خواندن ده رکعت نماز، خواندن ادعیه مخصوص این شب، کنار گذاشتن زکات فطریه و پوشیدن لباس‌های پاکیزه را از اعمال مورد تأکید در این شب عنوان کرد.

امام جمعه پیرانشهر با اشاره به روایات متعدد از ائمه معصوم علیهم‌السلام، خاطرنشان کرد: عید روزی است که خداوند متعال برای جایزه دادن و بهره‌مند کردن بندگان خود از نعمات و برکات خود، آن روز را در میان روزها انتخاب می‌کند تا بندگان صالح خداوند برای گرفتن عطایای الهی جمع شوند و با اعتراف به بندگی و طلب آمرزش از گناهان خود و عرضه نیازها و درخواست‌هایشان به درگاه الهی، در برابر خالق خود خشوع کرده و در جایزه گرفتن بر هم سبقت گیرند.

محمودی همه بندگان شایسته خداوند را به بهره‌گیری از این فرصت‌ها دعوت کرد و افزود: این شاید آخرین فرصت از گشوده بودن درهای خاص لطف و رحمت الهی به روی بندگان خود در روزهای پایانی ماه رمضان محسوب شود که شایسته است مسلمانان این ساعات پایانی را با عبادت و تضرع سپری کنند تا سبکبال و پاکیزه از انواع آلودگی‌ها به استقبال ماه شوال روند.

انتهای پیام/61006/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول