اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت گزارش می‌دهد

دستان بزرگ خیران همراه جهادگران/ گره‌گشایی از کار محرومان در جنوب کرمان

کمک کردن به کپرنشینان و ضعیف‌ترین اقشار محروم که بسیاری از آنها در جنوب کرمان ساکن هستند، ثوابی مضاعف دارد.

دستان بزرگ خیران همراه جهادگران/ گره‌گشایی از کار محرومان در جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مایه بسی افتخار و مباهات است که در این ظلمت‌کدۀ پرهیاهو که انسان و انسانیت قربانی رشد منفعت‌طلبی و مغضوب نظام مدرنیته و سرمایه‌داری شده است و کوخ‌نشینان سکّوی پرتاب کاخ‌نشینان گشته‌اند و مرام و مسلک پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگانی روزمرّه به فراموشی سپرده شده است، هنوز شیرزنانی یافت می‌شوند که نبض هستی‌شان با یاد و نام پابرهنگان می‌زند و قلبشان با شادی و بهجت مظلومان عالم می‌تپد.

حقّا که آنان متجلی « مَعَکُمُ المَحیا وَ مَعَکُمُ المَمات؟» هستند، چراکه به فرمودۀ امام راحل، « یک موی سر این کوخ‌نشینان و شهیددادگان به همۀ کاخ و کاخ‌نشینان جهان شرف و برتری دارد.»

آری شما همچون نوری که با تلألوی خود آبروی همۀ تاریکی‌ها و ظلمت‌ها را می‌برد با دادرسی به مظلومان به دادخواهی از ظالمان رفته و لـذّت ظلم را در کام آنـان تلخ کردید.

توزیع آرد بین کپرنشینان و مستضعفان 11 روستا

مدیر گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت گفت: به رسم ادب و سپاسگزاری بر خود لازم می‌دانیم از سوز دینی و انسان دوستی و قلۀ رفیع اندیشه‌تان برای همراهی گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت تشکر کرده و گزارشی مختصر از گره‌گشایی‌های بزرگ به دستان شما ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام محمدرضا فراهانی اظهار داشت: برای لطفعلی از روستای کپرنشین و صعب‌العبور دل‌مهدی عنبرآباد مبلغ پنج میلیون و 442 هزار تومان جمع‌آوری شد که از این مبلغ سه میلیون و 200 هزار تومان برای عمل جراحی قلبش تقدیم به وی شد.

وی متذکر شد: مبلغ 500 هزار تومان برای بیماری فاطمه از روستای الله‌آباد جهانگیری عنبرآباد، مبلغ 500 هزار تومان برای بیماری قلب فاطمه کوچولو از عنبرآباد، مبلغ یک‌میلیون تومان برای عمل جراحی قاسم از روستاهای قلعه‌گنج به دلیل تصادف و شکستگی پا و... اعطا شد.

فراهانی تصریح کرد: همچنین به کمک دستان خیران برای ننه خاتون از روستای چاه‌محمد از توابع شهرستان دلگان بلوچستان مبلغ یک‌میلیون و 628 هزار تومان و برای روح‌الله و حمیدرضا کپرنشین از روستای چاه حسن شهرستان رودبار جنوب مبلغ یک‌میلیون و 500 هزار تومان جمع‌آوری و تقدیم آنان شد.

وی عنوان کرد: برای تکمیل مهدیه پشت‌کوه دوساری جیرفت مبلغ یک‌میلیون و 724 هزار تومان جمع‌آوری و بلا اصله آجر، سیمان و ماسه لازم خریداری شد و در حال حاضر نیروهای عمرانی در حال تکمیل این مهدیه 150 متری هستند؛ البته برای تکمیل این مهدیه و خرید در و پنجره و .... نیاز به مبالغ بیشتری است.

فراهانی عنوان کرد: همچنین برای یلدا کوچولو از روستای چهارده معصوم سیستان و بلوچستان حدود مبلغ 6 میلیون تومان جمع‌آوری شده که همچنان خیرین گرامی در حال واریز مبالغ خیریه خود برای کمک به یلدا هستند.

وی بیان داشت: توزیع حدود 195 کیسه آرد بین کپرنشینان و مستضعفان 11 روستا و نقطه عنبرآباد در شب 23 ماه مبارک رمضان امسال توسط گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت نتیجه همت شما محبان اهل بیت (ع) بود.

آمادگی برای دریافت زکات فطره به محرومان

مدیر گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت گفت: ضمناً گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت ضمن تشکر ویژه از همۀ خیران و ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر وکالت خود را برای دریافت و پرداخت زکات فطره به محرومان عنبرآباد، سیستان و بلوچستان و .... اعلام می‌دارد.

فراهانی افزود: در صورت تمایل لطفاً با واریز مبالغ خود به شماره کارت 6104337770108684 نزد بانک ملت به نام گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت ضمن پیامکی به شماره 09108051182 حتما مبلغ زکات و اسم خود را ذکر کنند.

وی اضافه کرد: نکته فقهی اینکه جابه‌جایی زکات فطره از شهری به شهر دیگر در صورتی که شخصی در شهر مورد نظر وکیل شما شود، اشکالی ندارد و از آنجا که این گروه آمادگی خود را برای وکالت اعلام می‌دارد مشکلی در جابه‌جایی زکات فطره پیش نمی‌آید.

فراهانی گفت: مسلم آنکه کمک کردن به کپرنشینان و ضعیف‌ترین اقشار محروم که بسیاری از آنها در جنوب کرمان ساکن هستند، ثوابی مضاعف دارد.

فراهانی گفت: اگر لطف و نگاه ویژه رسانه‌ها و مطبوعات انقلابی در حمایت ویژه از گروه‌های جهادی برای محرومیت‌زدایی نبود، ما امروزه شاهد این همه گره‌گشایی از محرومان جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان نبودیم.

وی در پایان اذعان کرد: به امید آنکه سایر جراید و مطبوعات هم به جای پرداختن به جنگ زرگری از این سبک هنر اسلامی الگو گرفته و تحولی عمیق و دقیق در حمایت از مظلومان و مبارزه با ظالمان در فرهنگ رسانه‌ای خود ایجاد کنند.

انتهای پیام/2655/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول