اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نخستین شب از لیالی ‌قدر صورت می‌گیرد

احیای رسم یتیم‌نوازی مولا علی(ع) و اطعام محرومان توسط دانشجویان اصفهانی

همزمان با نخستین شب از لیالی قدر رسم یتیم‌نوازی مولا علی(ع) و اطعام محرومان توسط دانشجویان اصفهانی با هدف احیای رسم کوچه گردی و یتیم نوازی مولا علی(ع) برگزار می‌شود.

احیای رسم یتیم‌نوازی مولا علی(ع) و اطعام محرومان توسط دانشجویان اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی انجمن امداد دانشجویی امام علی(ع)، همزمان با نخستین شب از لیالی قدر جمعی از دانشجویان اصفهانی با حضور در مناطق محروم اصفهان به اطعام و دلجویی ایتام و فقرا پرداختند.

دانشجویان و نیک اندیشان اصفهانی در ابتدا با حضور در همایش کوچه گردان عاشق واقع در تالار ادب اصفهان، ضمن آشنایی با فعالیت‌ها و اندیشه بنیادین انجمن امداد دانشجویی امام علی (ع)، با هم پیمان بستند که لحظه‌ای یاد محرومان شهرشان غافل نمانند و پیرو حقیقی راه آن حضرت در دستگیری و عدالت‌خواهی باشند.

انجمن امداد دانشجویی مردمی امام علی(ع) اصفهان، از سازمان‌های مردم نهاد است که فعالیت رسمی خود را از پاییز 88 آغاز کرده است. این انجمن، انجمنی مستقل و غیرسیاسی با مجوز رسمی از استانداری اصفهان با شماره ثبت 3361 است.

انجمن مذکور، امسال به عنوان چهارمین سال پیاپی  اقدام به برگزاری طرح کوچه گردان عاشق نمود. «کوچه گردان عاشق» طرحی است که همه ساله در ایام مبارک شب‌های قدر در مناطق محروم برگزار می‌شود و در آن به پیروی از سیره حضرت علی(ع) دانشجویان و اقشار مختلف مردم با هر ملیت و مذهبی به اطعام نیازمندان و یتیمان می‌پردازند و شب‌های قدر خود را به یاد مولایشان در کنار محرومان سپری می‌کنند.

کوچه گردان عاشق در حقیقت بیانیه عملی دانشجویان و مردم دوست‌دار و عاشق علی(ع) و عدالت می‌باشد و با همیاری دانشجویان و نیک اندیشان برگزار می‌شود.

بنابر این گزارش در نخستین شب از لیالی قدر با حضور 300 نفر از دانشجویان و نیک اندیشان اصفهانی، نزدیک به 400 خانوار با کیسه‌هایی به ارزش مالی هرکدام یک صد هزار تومان که توسط خیران فراهم شده بود، اطعام و دلجویی شدند و در پایان با برگزاری مراسم دعا در یکی از خانه‌های محرومان محل شب قدر خود را گرامی داشتند.

انجمن امداد دانشجویی امام علی (ع) اصفهان در نظر دارد شب‌های 21 و 23 ماه مبارک رمضان نیز میهمان خانه‌های محرومان باشد.

انتهای پیام/63012/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول