اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه:

کمک بی‌منت به محرومان را فراموش نکنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه ماه مبارک رمضان را بهترین زمان آراسته شدن به زیور ایمان و تقوای الهی دانست و گفت: در این ماه پر برکت کمک بی‌منت به محرومان را فراموش نکنیم.

کمک بی‌منت به محرومان را فراموش نکنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی اظهار داشت: در ماه مبارک و پرفضیلت رمضان زمینه و بستر لازم برای سعادت و نجات آدمی از منجلاب گناه و معصیت بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

وی افزود: در روایات بر این نکته تاکید شده که رمضان ماه مغفرت و رحمت است و اگر کسی در این ماه آمرزیده نشود بدبخت و شقی است.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به عظمت و فضایل بی‌نظیر ماه رمضان گفت: رمضان ماهی است که حتی خوابیدن و نفس کشیدن انسان نیز در آن عبادت محسوب می‌شود و حال آن که ماه‌های دیگر چنین ویژگی‌های منحصر به فردی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روزه گرفتن در ایام گرم سال جهاد است گفت: مرحوم میرزا جواد آقا‌ملکی‌تبریزی از عرفای بزرگ می‌فرمود «اگر کسی می‌خواهد مسیر سیر و سلوک الهی را طی کند، همین گرسنگی فواید بسیار زیادی برای سالک الی الله در مسیر کمال و دستیابی به معرفت الهی به همراه دارد».

رجبی با اشاره به اینکه البته تحمل گرسنگی و تشنگی مرتبه نخست از مراتب روزه‌داری است، ابراز داشت: بر اساس آموزه‌های دینی، روزه حقیقی آن است که فقط امساک از خوردن و آشامیدن نباشد، بلکه همه اعضا و جوارح ما از همه گناهان دوری کند؛ در این صورت است که فرد به مراتب بالایی از کمال و معرفت نائل می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه حضور قلب و خشوع در برابر آفریدگار جهان از جمله دستاوردها و برکات روزه‌داری در ماه رمضان است خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان این است که با تحمل گرسنگی و تشنگی به یاد فقر خویش در قیامت می‌افتیم و از سویی بیش از پیش حال و روز محرومان و مستمندان جامعه را درک کرده و مهیای کمک بی‌منت و خداپسندانه به آنها می‌شویم.

انتهای پیام/2258/ق/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول