اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد

‌‌توزیع سهام کارخانه‌های بزرگ در قالب سهام عدالت بین محرومان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برخی تبلیغات در خصوص فراهم شدن امکان خرید و فروش سهام عدالت، گفت: البته ما با این موضوع مخالفیم.

‌‌توزیع سهام کارخانه‌های بزرگ در قالب سهام عدالت بین محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضا بیگی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه خدمات بهزیستی از ابعاد مختلف قابل تامل است، گفت: اقدامات فراوان سازمان بهزیستی استان که ساخت بیش از یک ‌هزار واحد مسکن مهر برای محرومان تنها یک نمونه آن است در گام اول با تکیه بر آموزه‌های دینی و سپس در راستای سیاست‌های دولت در جهت تامین حداقل‌های معیشت برای گروه‌های محروم جامعه صورت گرفته است.

وی با بیان این که سازمان بهزیستی هم در اجرای سیاست‌های دولت و هم در جلب مشارکت مردم، خیرین و گروه‌های اجتماعی موفق بوده، افزود: اجرای سیاست‌هایی مانند هدفمندی یارانه‌ها و سهام عدالت، کمک‌حال محرومان شده است.

علیرضابیگی توزیع سهام عدالت را بخشی از اجرای سیاست‌های اصل 44 دانست و با بیان اینکه گاهی موضوع سهام عدالت مورد غفلت واقع می‌شود، افزود: با توجه به اینکه در روند اجرای این اصل، بخش خصوصی استطاعت خرید صنایع بزرگی مثل ذوب‌آهن و فولاد را نداشتند بنا بر این گذاشته شد که به صورت سهام عدالت بین گروه‌های ضعیف جامعه توزیع شود تا آنها بتوانند از سود آن بهره‌مند شوند، در حالی که در دوره‌های گذشته تلاش می‌شد که صنایع بزرگ به افراد یا گروه‌های خاصی واگذار شود.

وی با اشاره به برخی تبلیغات در خصوص فراهم شدن امکان خرید و فروش سهام عدالت، تصریح کرد: البته ما با این موضوع مخالفیم، چون در این صورت افرادی که دارای ثروت هستند تلاش خواهند کرد برگه‌های سهام عدالت را با سوء استفاده از کم‌اطلاعی دارندگان آنها که همان گروه‌های ضعیف و محرومین هستند تصاحب کنند.

علیرضابیگی تاکید کرد: بهزیستی و سایر نهادهای حمایتی که سهام عدالت به افراد تحت پوشش آنها تعلق گرفته باید در این خصوص روشنگری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در اجرای سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت‌های نهم و دهم، وظایف سنگینی بر عهده داشته، افزود: تنوع مسئولیت‌های این سازمان از اهمیت نقش آن در تقویت معیشت محرومین جامعه حکایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی محل اعتماد نیت‌های خیر قرار گرفته، تاکید کرد: هرچه این سازمان بتواند در زمینه جلب مشارکت خیرین و مردم، بیشتر اطلاع‌رسانی کند بیشتر می‌تواند منشأ اثر باشد.

علیرضابیگی با تاکید بر بهسازی محیط زندگی برای معلولان، گفت: پیگیری تحقق این موضوع از جمله وظایف سازمان بهزیستی است، اما انجام آن متوجه تمام دستگاه‌های اداری و شهرداری‌هاست.

وی با بیان اینکه نقطه اوج فعالیت‌های بهزیستی در زلزله ارسباران خود را نشان داد، افزود: زمانی که تمام فکر و ذکرها معطوف مسکن و سرپناه برای زلزله‌زدگان بود، بهزیستی توانست وضعیت کودکان و ناتوانان را مدیریت و با بسیج گروه‌های مختلف از سراسر کشور از جهت روانی و ترمیم ضربه روحی وارد شده به آنها نقش موثری ایفا کند.

علیرضابیگی با اشاره به نقش حمایتی بهزیستی در حوزه مسکن مددجویی نیز گفت: اقدامات سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی از جهات مختلف قابل تقدیر است و شایسته بود که این سازمان عنوان برتر در بین سازمان‌های بهزیستی کشور را کسب کند. 

انتهای پیام/60002/ش‌40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول