اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان خبر داد

ساخت 627 مسکن محرومان در رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان از ساخت 627 مسکن محرومان توسط مجمع خیران مسکن‌ساز استان در شهر رشت خبر داد.

ساخت 627 مسکن محرومان در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در جمع مدیران سازمان تامین اجتماعی گیلان سامان‌دهی وضعیت نیازمندان را از دغدغه‌های پیامبران دانست و اظهار کرد: دعای ویژه مربوط به نیازمندان در ماه مبارک رمضان قرائت می‌شود.

وی فلسفه روزه‌داری و تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان را به دلیل متوجه شدن رنج گرسنگان عنوان کرد و افزود: پیامبران با دعا مردم را نسبت به مشکلات جامعه آگاه می‌کردند.

قربانی افطاری دادن و پذیرایی از محرومان را از توصیه‌های ماه مبارک رمضان خواند و بیان کرد: زکات فطره برای کاهش رنج عمومی است.

امام جمعه رشت فقرا را عائله خداوند نامید و تصریح کرد: رئیس حکومت متکفل زندگی مردم در جامعه است.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی، کمیته امداد، بهزیستی و ... مسئولیت مقام معظم رهبری در برطرف کردن مشکل محرومان در جامعه را به عهده دارند، خاطرنشان کرد: پیشرفت‌های بسیاری در نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده اما هنوز افراد نیازمند در جامعه وجود دارد.

قربانی در ادامه از ساخت 627 مسکن محرومان توسط مجمع خیران مسکن‌ساز استان در شهر رشت خبر داد و اذعان کرد: خانه‌های مذکور 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پرداخت هشت میلیون تومان از طرف محرومان برای دریافت مسکن، یادآور شد: محرومان مبلغ مذکور برای خانه‌دار شدن را ندارند و مقام معظم رهبری پرداخت هشت میلیون تومان از طرف 300 خانواده محروم را به عهده گرفتند.

وی بر تلاش امامان جمعه، خیران، روزه‌داران و مومنان در کاهش فقر نیازمندان تاکید کرد و افزود: فقر زخمی کهنه در جامعه است و باید تلاش شود مردم توانمند شوند.

*45 درصد جمعیت گیلان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه 45 درصد جمعیت استان زیر پوشش این سازمان هستند، تصریح کرد: گیلان 350 هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی دارد.

جمیل حق‌پرست تعداد مستمری‌بگیران تامین اجتماعی گیلان را 85 هزار نفر اعلام کرد و افزود: یک‌میلیون و 100 هزار نفر زیر پوشش تامین اجتماعی استان هستند.

وی از رشد 9.3 درصدی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گیلان در سال 91 خبر داد و بیان کرد: سال گذشته در بخش مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان 9 درصد رشد داشتیم.

حق‌پرست با اشاره به 6 هزار و 330 میلیارد ریال هزینه تامین اجتماعی گیلان در سال گذشته، یادآور شد: هزینه‌های مذکور از محل کسب درآمد حق بیمه افراد پرداخت شده است.

به گفته این مسئول، هزینه‌های این سازمان 29 درصد در سال 91 نسبت به سال ماقبل آن رشد داشته است.

*ارائه 18 خدمت توسط سازمان تامین اجتماعی

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان نیز در جمع مدیران این سازمان در بیت نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: تولید و ارائه خدمات درمانی یک خدمت از 18 خدمت تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان است.

محمدحسین شهدی‌نژاد با اشاره به بستری شدن 90 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در سال 91 در مراکز درمانی گیلان، اذعان کرد: سال گذشته تعداد 18 هزار نفر در بیمارستان رسول اکرم (ص) بستری شدند.

وی به احداث بیمارستان رسول اکرم (ص) در سال 1379 اشاره کرد و افزود: بیمارستان جنرال 200 تختخوابی مذکور دارای بخش‌های داخلی، جراحی عمومی، جراحی زنان، اطفال، قلب و عروق، مغز و اعصاب و ... است.

شهدی‌نژاد با بیان اینکه سالانه 12 هزار مورد عمل جراحی در بیمارستان رسول اکرم (ص) انجام می‌شود، تصریح کرد: جایگاه مطلوب از نظر خدمات آزمایشگاهی، پاتولوژی و بخش مجهز فیزیوتراپی از نکته‌های قابل توجه واحدهای سرپایی بیمارستان مذکور است.

به گفته مدیرکل درمان تامین اجتماعی گیلان رشته‌های بیهوشی، جراحی زنان و پزشک متخصص در بیمارستان رسول اکرم (ص) مقیم هستند.

انتهای پیام/84001/خ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول