اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مراکز نگهداری معتادان پر‌خطر در اردبیل راه‌اندازی شود

استاندار اردبیل گفت: انتظار داریم تا مراکز نگهداری معتادان پر‌خطر در استان اردبیل به سرعت راه‌اندازی شود.

مراکز نگهداری معتادان پر‌خطر در اردبیل راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد دز جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای آگاه‌سازی هر چه بیشتر جوانان از مضرات مواد مخدر بسیار ضروری است که در این باب باید درست و دقیق اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های متولی با افزایش دادن آگاهی و دانش به جوانان در زمینه پیشگیری و کاهش مصرف مواد مخدر گام‌های موثرتری بردارند.

استاندار اردبیل افزایش آگاهی خانواده‌ها در خصوص شناخت انواع مواد مخدر، عوارض آن، تاثیرات کوتاه مدت و بلند مدت و ... را از جمله موثرترین اقدامات در این راستا ذکر کرد.

نیکزاد همچنین خواستار ایجاد جو امنیت همراه با اعتماد و آرامش در خانواده‌ها در این زمینه شد.

این مسئول مشارکت مردم، شناسایی قاچاقچیان و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط را از مهمترین اقدامات پیشگیرانه برای رسیدن به شهری امن و پاک برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضرورت راه‌اندازی و ایجاد مراکز نگهداری معتادان پرخطر در استان را یادآور شد.

نیکزاد گفت: معتادان به مواد مخدر علاوه بر آسیب‌هایی که به جسم و روح خود وارد می‌کنند اعضای خانواده و اطرافیان خود را نیز با مشکلات جدی مواجه می‌سازند.که با ایجاد اینگونه مراکز دست‌اندرکاران مبارزه با مواد مخدر نظارت مستقیمی در جهت ترک اعتیاد خواهند داشت.

استاندار اردبیل یادآور شد: تمامی مراحل درمانی نیز بر اساس اصول صحیح و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا معتادان به بهبود کامل دست یابند.

نیکزاد گرایش مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را یکی از هشدارهای جدی به خانواده‌ها ذکر کرد و بر هوشیاری بیشتر جوانان به ویژه خانواده‌ها با این معضل و خطرات مواد مخدر تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه هر یک از روسای کمیته‌های شش‌گانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه مبارزه با مواد مخدر از قبیل پیشگیری و مقابله با مواد مخدر، کشفیات و دستگیری قاچاقچیان، برگزاری جلسات و همایش‌ها برای معتادان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ساماندهی عرضه و تقاضای این مواد مخرب و خانمانسور پرداختند.

انتهای پیام/62003/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول