اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد اصفهان:

کمپ‌های اقامتی جوابگوی درمان معتادان نیست/ فعالیت افراد غیر‌متخصص در کمپ‌های اقامتی

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان گفت: در حال حاضر کمپ‌های اقامتی برای ترک اعتیاد افراد معتاد توسط افراد غیر‌متخصص اداره می‌شود و این کمپ‌ها جوابگوی درمان افراد معتاد نیست.

کمپ‌های اقامتی جوابگوی درمان معتادان نیست/ فعالیت افراد غیر‌متخصص در کمپ‌های اقامتی

هومن منشعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کنترل اعتیاد در سطح کشور باید به عنوان یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی مسئولان امر قرار بگیرد، اظهار کرد: چرا که سن اعتیاد در سطح کشور به میزان بسیاری کاهش یافته است و این موضوع آسیب‌های بسیاری را به بدنه جامعه وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت کمپ‌های اقامتی ترک اعتیاد چند سالی بود که به فراموشی سپرده شده بود، اضافه کرد: اما این کمپ‌ها به صورت مجدد فعالیت خود را در سطح شهر‌ها آغاز کرده‌اند و تبلیغات بسیاری را برای درمان بیماران معتاد انجام می‌دهند.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با تاکید بر اینکه در حال حاضر کمپ‌های اقامتی برای ترک اعتیاد افراد معتاد توسط افراد غیر‌متخصص اداره می‌شود و این کمپ‌ها جوابگوی درمان افراد معتاد نیست، تصریح کرد: افرادی که کمپ‌های اقامتی ترک اعتیاد افراد معتاد را اداره می‌کنند، هیچ‌گونه تخصصی در زمینه درمان بیماران معتاد ندارند.

وی با اشاره به اینکه اداره کمپ‌های اقامتی توسط افراد غیر‌متخصص سبب ایجاد بحران در سطح جامعه می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر مراجع ذیربط نیز از فعالیت کمپ‌های اقامتی حمایت می‌کنند و هیچ جریمه‌ای را برای فعالیت این کمپ‌ها در نظر نمی‌گیرند.

منشعی با بیان اینکه در تمام دنیا ثابت شده است که کمپ‌های اقامتی راهکار خوب و مناسبی برای درمان اعتیاد بیماران معتاد نیست، تاکید کرد: بازگشت افرادی که برای درمان اعتیاد خود از کمپ‌های اقامتی استفاده می‌کنند به اعتیاد بسیار بالا بوده و این موضوع در تمام دنیا امری ثابت شده است.

وی متادون را راهکاری مهم، علمی، قطعی و ثابت شده برای درمان معتادان دانست و افزود: دارو‌های درمان اعتیاد به میزان بسیاری افزایش یافته و طی یک ماه گذشته هزینه داروی متادون 60 درصد افزایش یافته است.

عضو هیئت مدیره علمی درمانگران اعتیاد استان اصفهان با تاکید بر اینکه قرص زیر‌زبانی بوپرکسین به عنوان یکی از دارو‌های درمان اعتیاد نیز 10 درصد افزایش یافته است، گفت: البته تعرفه‌های درمانی اعتیاد به هیچ عنوان تغییر نکرده و این تعرفه‌ها نسبت به سال‌های گذشته نیز کاهش یافته است.

انتهای پیام/63004/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول