اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شاهرود خبر داد

آغاز همکاری کمیته امداد با انجمن معتادان گمنام شاهرود

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود از آغاز همکاری کمیته امداد شاهرود با انجمن معتادان گمنام در راستای ترک اعتیاد خانواده ‏های درگیر خبر داد.

آغاز همکاری کمیته امداد با انجمن معتادان گمنام شاهرود

علی‏ اکبر شبان‏زاده امروز در گفت‏ وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان، توافق و همکاری کمیته امداد این شهرستان با انجمن معتادان گمنام را سرآغاز تحولی نو در ترک اعتیاد خانواده‏ های درگیر این معضل که تحت پوشش هستند، دانست.

وی افزود: خانواده‏ هایی که به هر طریقی درگیر معضل اعتیاد هستند، به صورت محرمانه به این انجمن معرفی شده و این انجمن متعهد است در راستای بهبود این افراد قدم بردارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه این انجمن چهار دفتر خدمات در آمریکا، هلند، بلژیک و ایران دارد، یادآور شد: انجمن معتادان گمنام در سال 1332 شمسی در کشور آمریکا افتتاح شده و از دهه 80 به بعد در 134 کشور ادامه کار داده است.

شبان‏زاده همچنین برگزاری هشت هزار جلسه هفتگی بسته و باز (عمومی) در کل دنیا را یکی از ویژگی‏های مهم این انجمن در ترک اعتیاد اعضای خود معرفی و تصریح کرد: این انجمن در حال حاضر دو میلیون نفر در جهان و 400 هزار نفر در ایران و هزار و 900 عضو نیز در شهرستان‏های دامغان و شاهرود دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با ابراز تأسف از اینکه از یک‌هزار و 900 عضو در شهرستان‏های شاهرود و دامغان 30 نفر خانم هستند، افزود: میانگین سن این تعداد عضو دو شهرستان نیز 30 سال است که این مسئله زنگ خطر بسیار بزرگی برای خانواده‏ ها برای توجه به فرزندان را به صدا در می‏آورد.

شبان‏زاده همچنین خاطرنشان کرد: این انجمن بیش از 60 جلد کتاب و نشریه به 28 زبان زنده دنیا حتی به زبان بریل دارد و به دلیل اینکه فاقد اعتبارات دولتی هستند، تمام هزینه‏ های مورد نیاز خود را از فروش همین نشریات و هزینه اعضا تامین می‏کنند و این سازمان هیچ‏گونه مساعدتی از سازمان‏ها دریافت نمی‏کند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه هم‏اکنون 27 گروه این انجمن در سمنان مشغول کارند و اختصاصاً 15 جلسه بهبودی هر هفته در شهرستان شاهرود برگزار می‏شود، ابراز داشت: امیدواریم با این توافق بتوانیم گامی مؤثر در زمینه حذف این عامل تباهی از خانواده‏های تحت پوشش خود برداریم.

انتهای پیام/2249/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول