اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران:

ساخت مرکز درمان معتادان اخوان 40 سال بلاتکلیف بود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با اشاره به بهره‌برداری از مرکز درمان معتادان اخوان ملارد گفت: طرح احداث این مجموعه از سال 50 مطرح بود که بعد از 40 سال بلاتکلیفی بالاخره امروز افتتاح شد.

ساخت مرکز درمان معتادان اخوان 40 سال بلاتکلیف بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، احمد ربیع‌زاده بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری مرکز درمانی اخوان در این شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: این مرکز یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های درمان و نگهداری از معتادان بی‌خانمان کشور است که خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده امروز شاهد بهره‌برداری از فاز اول و دوم آن هستیم.

وی تصریح کرد: کار احداث فاز نخست این مجتمع در سال 90 و فاز دوم در پاییز سال گذشته آغاز شد و در مجموع این دو فاز در زمینی به وسعت 19 هزار متر مربع احداث شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: در صورت تکمیل تمام فازهای این طرح بزرگ، مرکز درمانی اخوان ملارد بیش از سه و نیم هکتار فضا برای درمان، نگهداری، بازپروری و آموزش فنی و حرفه‌ای برای معتادان در اختیار خواهد داشت.

ربیع‌زاده ادامه داد: احداث این مرکز از سال 50 مطرح بود و برخی اقدامات نیز صورت گرفت، ولی بعد به صورت بلاتکلیف رها شد، تا اینکه از سال 90 با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه استانداری تهران عملیات اجرایی برای ساخت مرکز درمان معتادان اخوان در دستور کار قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده به ویژه از سوی استانداری تهران بالاخره از سال 90 شاهد تسریع در احداث این مرکز بودیم و خوشبختانه امروز با تلاش‌های فراوان شاهد بهره‌برداری و افتتاح دو فاز این مجتمع هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با تاکید بر اینکه در مرکز اخوان تنها به درمان و ترک اعتیاد مددجویان توجه نمی‌شود، گفت: پس از درمان یک معتاد باید شرایط ورود وی به جامعه فراهم شود.

ربیع‌زاده افزود: به همین دلیل در طرح جامع مرکز درمان اعتیاد اخوان به دنبال این هستیم که پس از درمان و بازپروری،‌ آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز به معتادان بی‌خانمان ارائه شده و آنها پس از درمان کامل و فراگیری یک حرفه به جامعه باز می‌گردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی فازهای سوم و چهارم مرکز درمان اعتیاد اخوان ملارد باید اعتبارات مالی ویژه در نظر گرفته شود، گفت: امیدواریم دستگاه‌های مسئول این بودجه را تامین کرده و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه باشیم.

* تقدیر از شهدای مبارزه با مواد مخدر در ملارد

لازم به توضیح است، در ادامه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این مرکز محمد فردی فرماندار ملارد طی سخنانی به ارائه گزارش‌ تلاش‌های صورت گرفته در این شهرستان از سوی فرمانداری به ویژه در حوزه برگزاری انتخابات پرداخت.

همچنین فردی از روند تکمیل بیمارستان تخصصی ملارد نیز گزارشی ارائه کرد.

و بالاخره اینکه در پایان مراسم فوق، مصطفی محمد نجار از خانواده‌های شهیدان محمد احمدی و شهید سالم نجف‌زاده که در راه مبارزه با مواد مخدر و تامین سلامت مردم جان خود را از دست داده و به امام شهدا پیوستند، تقدیر کرد.

انتهای پیام/2302/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول