اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی فارس:

9 درصد معتادان فارس زن هستند

مسئول دفتر اعتیاد سازمان بهزیستی فارس گفت: بر اساس آخرین آمار، 9 درصد از معتادان این استان را زنان تشکیل می‌دهند که با احتساب این رقم نرخ اعتیاد آنان در فارس در حال افزایش است.

9 درصد معتادان فارس زن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، قدرت محکم بعد از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس اظهار داشت: اعتیاد اکثر زنان در شیراز از مواد سنتی به صنعتی تبدیل شده است که در این زمینه 12.5 درصد زنان به شیشه اعتیاد دارند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد زنان معتاد به دلائل فرهنگی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، افزود: استان فارس در زمینه مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در این نشست طی سخنانی تصریح کرد: اعتیاد یک نوع بیماری است و جرم به حساب نمی‌آید و اشد مجازات یک معتاد تنها چهار ضربه شلاق است و برون‌رفت از این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.

علی القاصی مهر بیان داشت: اعتیاد یک مسئله عمومی است و نیاز به حضور جدی مسئولان در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دارد.

وی اضافه کرد: مرکز نگهداری معتادان سلامی در شیراز به تنهایی جوابگوی مقابله با این مواد افیونی نیست و در این راستا تمام دستگاه‌ها، متولیان فرهنگی و اجتماعی باید پیشگام شوند و اقدام به راه‌اندازی مراکز نگهداری معتادان در این استان به ویژه شهرستان شیراز کنند.

این مسئول ابراز داشت: مسئولان امر مبارزه با مواد مخدر در استان فارس با عاملان فروش مواد افیونی با جدیت برخورد کرده و حکم اعدام بعضی از فروشندگان مواد مخدر صادر و یا در حال اجرا است.

فرماندار شیراز نیز در این نشست طی سخنانی ابراز داشت: با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های امنیتی، قضایی و حمایتی شاهد مقابله جدی با مسئله اعتیاد در استان فارس به ویژه شهرستان شیراز هستیم.

جواد زرین‌کلاه خاطرنشان کرد: برای برخورد با معتادان باید چاره اساسی صورت گیرد و آنان را به مناطق دیگری دور از شهر شیراز منتقل و هدایت کنند.

وی تصریح کرد: معضل اعتیاد موجب سلب آسایش شهروندان شده و لازم است با ایجاد مراکز «دی آی سی» در بافت فرسوده شیراز برای مقابله با این معضل اجتماعی اقدام کرد.

انتهای پیام/ 2448/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول