اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دانشجویانی از 18 کشور صورت گرفت

تقدیر از برترین‌های مسابقه «فلسطین جهانی» در قزوین

در مراسمی با حضور دانشجویانی از 18 کشور جهان از برترین‌های مسابقه فلسطین جهانی در قزوین تقدیر شد.

تقدیر از برترین‌های مسابقه «فلسطین جهانی» در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صبح امروز در مراسمی که در خوابگاه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، ضمن برگزاری مرحله فینال این مسابقه، با اهدای جوایزی از تیم‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

این برنامه به همت چند تن از دانشجویان فلسطینی این دانشگاه به اجرا درآمد و در آن خالد قدومی نماینده دفتر حماس در تهران، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان و تنی چند از استادان و مسئولان این دانشگاه نیز حضور داشتند.

به گفته مسئول برگزاری این مسابقات، مسابقه یاد شده پس از معرفی کتابی با عنوان «چهل حقیقت از فلسطین» بین دانشجویان غیرایرانی دانشگاه بین‌المللی و زبان‌آموزان مرکز زبان این دانشگاه در چند مرحله برگزار شد و 12 تیم سه‌نفره از دانشجویان 18 کشور در آن شرکت داشتند.

احمد یوسف ادامه داد: در این مسابقه که در چند مرحله پس از افطار در محوطه خوابگاه دانشگاه برگزار می‌شد، حاضران به صورت شفاهی به پرسش‌ها پاسخ می‌دادند.

وی افزود: این دانشجویان از کشورهای لبنان، فلسطین، ایران، ترکیه، آذربایجان، آفریقا، سودان، سومالی، غنا، سوریه، بنگلادش، پاکستان، افغانستان و چند کشور دیگر در مسابقه شرکت کردند.

احمد یوسف هدف از برگزاری مسابقه فلسطین جهانی را معرفی کامل این کشور از تمام ابعاد همچون موقعیت جغرافیایی، تاریخی و پیمان‌نامه‌های مربوط به آن عنوان کرد.

وی بیان کرد: پیش از این نیز مسابقاتی در خصوص کشور فلسطین برگزار شده بود؛ اما اجرای مسابقه‌ای با این گستردگی برای نخستین بار است که در دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی (ره) صورت می‌گیرد.

در پایان این مسابقات، دو تیم آفریقا و لبنان به مرحله فینال راه یافتند و در نهایت تیم لبنان توانست با پاسخ دادن به پرسش‌های طرح شده و کسب امتیاز بیشتر نسبت به تیم رقیب، به پیروزی دست یابد.

جوایز این مسابقه شامل 150 دلار برای تیم نخست، یک صد دلار برای تیم دوم و نیز کیف و کتاب برای تمام شرکت‌کنندگان بود.

گفتنی است، در حال حاضر سه دانشجوی فلسطینی در رشته‌های برق، مکانیک و عمران دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین در حال تحصیل هستند و حدود 20 نفر هم در مرکز آموزش زبان فارسی این دانشگاه آموزش می‌بینند تا پس از فراگیری زبان فارسی برای ادامه تحصیل به دیگر دانشگاه‌های سطح کشور بروند.

در میان این 20 نفر یک دانشجوی دختر فلسطینی نیز حضور دارد.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول