اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

حمایت از سرزمین اسلامی فلسطین امنیت ما را تامین می‌کند

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و نامگذاری این روز به نام روز جهانی قدس گفت: حمایت از سرزمین اسلامی فلسطین امنیت ما را تامین می‌کند.

حمایت از سرزمین اسلامی فلسطین امنیت ما را تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان در ابتدای خطبه‌های نماز جمعه پیرو مباحث مطرح‌ شده گذشته راجع به صفات مؤمنین، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند ایمان مؤمن کامل نمی‌شود، مگر آنکه سه خصلت خود فعل، باطن و ظاهر را به طور کامل پرورش دهد.

وی با بیان شرح دو علائم از علائم مؤمن واقعی، افزود: از علائم مؤمن واقعی این است که به اصول و فروع دین پایبند باشد.

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به آیه 112 سوره مبارکه هود، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند «سوره هود مرا پیر کرد، زیرا مضامین این سوره مبارکه سخت بود و پیام آن استقامت در راه ظلم و کفر بود».

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر از مردم دنیا مسلمان هستند و روزبه‌روز گرایش به اسلام در بین ملل جهان افزون‌تر می‌شود، گفت: اگر استقامت پیامبران به خصوص پیامبر اکرم در مقابل دنیای جهل و نادانی نبود، شاید ما امروز شاهد چنین اسلام باشکوه و عظمتی نبودیم.

وی تاکید کرد: قرن امروزی قرن امام خمینی (ره)، قرن رویارویی مظلوم در مقابل ظالم و قرن حق علیه باطل است.

ملکیان با بیان اینکه حرکت دهنده این انقلاب عظیم اسلامی در مقابل کفر و استکبار در عصر کنونی امام خمینی (ره) بوده است، تصریح کرد: امروز نیز مقام معظم رهبری جانشین صالح آن امام عزیز با تمام قدرت در وسط میدان در مقابل جهان کفر و استکبار ایستاده‌اند و به لطف خدا و با پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران این پرچم را به صاحب اصلی آن امام زمان (عج) خواهند سپرد.

امام جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به رعایت سفارش تقوا، بیان داشت: با برپایی نماز و رعایت تقوا است که انسان از اصول و فروع خود کوتاه نمی‌آید.

وی با اشاره به‌روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و نزدیک شدن عید سعید فطر، افزود: به جا آوردن نماز عید سعید فطر آنچه که بر مسلمان واجب و بر او تمام می‌شود، زکات عید فطر است که باید به فرد واجب شرایط تعلق گیرد.

ملکیان با اشاره به آیه شریفه 183 سوره بقره که می‌فرماید «روزه گرفتن را نه تنها برای شما بلکه برای امت‌های قبل از شما واجب کردیم و نتیجه آن تقواست»، ادامه داد: امسال نماز عید سعید فطر در ورزشگاه ملت اقامه می‌شود.

وی با اشاره 11 مردادماه جاری روز شهادت شیخ فضل‌الله نوری از رهبران مشروطیت، گفت: شیخ فضل‌الله نوری مجاهدی آگاه بود که مشروطیت در چارچوب دین و اسلام می‌پذیرفت.

وی با اشاره به 16 مردادماه جاری به عنوان روز حقوق بشر، تاکید کرد: تنها دین اسلام است که کرامت انسانی را می‌داند و در آن همه چیز به عدالت مساوات شده است.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه عده‌ای از کشورهای غربی اعلام می‌کند ایران ناقض حقوق بشر است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پاسخ به این ادعاهای واهی و پوچ کشورها و سران غربی فرمودند  به کار بردن این جمله توسط دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی ایران در مورد نقض حقوق بشر در ایران لطیفه‌ای بیش نیست.

وی گفت: بد نیست دوباره یادآور متذکر شویم امروزه پرچم‌دار حقوق بشر در جهان آمریکای جنایت‌کار است که در کارنامه حقوق بشری خود اولین کشوری است با به‌کارگیری سلاح شیمایی موجب قتل‌عام 160 هزار نفر ژاپنی و همچنین مدافع حقوق بزرگ‌ترین تقویت‌کننده تروریسم در جهان اسرائیل بوده است.

وی با اشاره به آخرین دیدار اخیر اعضای دولت دهم با رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار با بیان خدا قوت به اعضای دولت دهم ویژگی بزرگی آن‌ها را تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه جهاد و خدمت به مردم خواند.

حجت‌الاسلام ملکیان با اشاره به کتاب تورات تحلیف شده یهودیان توسط خود خاخام‌های یهودی، ادامه داد: حمایت از سرزمین اسلامی فلسطین امنیت ما را تأمین می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه اسلام تک بعدی نیست، گفت: امام علی (ع) در وصیت خود به دو فرزندش امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) از آن‌ها می‌خواهد که یار و یاور مظلوم باشند و با ظلم مقابله کنند.

امام جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه در عصر کنونی کشور اسلامی مظلوم تر از فلسطین پیدا نمی‌شود که مورد هجوم مستکبران قرارگرفته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره)؛ علت نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌روز قدس را همبستگی با ملت و مردم فلسطین نامیدند.

وی با اشاره دلیل حمایت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین، افزود: مسئله فلسطین یک مسئله تاکتیکی برای جهان اسلام است و در اصطلاح فقهی ما داریم هر جا که توسط کفار مورد تجاوز قرار گرفت، باید از آن دفاع کرد.

ملکیان با بیان اینکه حمایت نکردن از قضیه فلسطین موجب می‌شود کفر به مرزهای خود ما تجاوز کند، ادامه داد: امروز در بحران سوریه نیز چنین است، اگر از دولت و ملت سوریه که محور مقاومت در مقابل کفر و استکبار هست، حمایت نکنیم صهیونیست‌های نژادپرست به دیواره خود ما نفوذ می‌کنند.

انتهای پیام/63023/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول