اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان لنده:

صلح و سازش دوای درد مردم فلسطین نیست

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به نقشه‌های شوم صهیونیست‌ها برای مردم فلسطین، گفت: طراحی نقشه صلح و سازش دوای درد مردم فلسطین نیست.

صلح و سازش دوای درد مردم فلسطین نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته لنده، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی‌های عبادالرحمن سازش و مدارا با مردم بوده که جز در سایه تحمل و تفکر در رفتار نمی‌تواند به دست‌ آید.

وی افزود: اگر همین یک ویژگی در جامعه رواج یابد بسیاری از مشکلات اجتماعی حل و فصل خواهند شد.

امام جمعه شهرستان لنده در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: روز قدس یک روز جهانی در حمایت از مظلوم‌ترین مردم و سرزمین نام‌گذاری شده است.

کیانی‌اصل تصریح کرد: یهودیان افراطی، جهان را برای خود می‌خواهند و دیگر انسان‌ها را حیواناتی می‌دانند که خداوند برای خدمت به آنها آفریده است.

وی افزود: قتل و کشتار و جنایت و نژاد پرستی مهمترین خصوصیت آنها بوده که امروزه در سرزمین اشغالی شاهد و ناظر آن هستیم.

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به نقشه‌های شوم صهیونیست‌ها برای مردم فلسطین، گفت: طراحی نقشه صلح و سازش دوای درد مردم فلسطین نیست.

وی اذعان داشت: آنان از هر حربه‌ای برای ضربه‌زدن به مردم مظلوم فلسطین استفاده می‌کنند.

کیانی‌اصل در ادامه به فلسفه نام‌گذاری روز قدس اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته حمایت قاطع خود را از مردم فلسطین ابراز داشته است.

وی افزود : مهمترین دلایلی که ایران اسلامی از قدس حمایت می‌کند را می‌توان در «حمایت از مظلوم، دفاع از سرزمین اسلامی، نقش محوری ایران در ام‌القرای اسلام، اصل استکبارستیزی، اصل عدالت‌طلبی و مهمتر از همه قانون اساسی کشور دانست».

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود: خداوند متعال هیچ راهی برای تسلط کفر بر اسلام و مسلمین قرار نداده و مسلمانان باید در راه حفظ اسلام استقامت و پایداری کنند.

وی در ادامه به شهادت شیخ فضل‌الله نوری اشاره کرد و گفت: بیداری عمومی در ایران در سه مقطع مختلف رخ داده است.

امام جمعه شهرستان لنده گفت: دوران مشروطه، دوران ملی شدن صنعت نفت و پیروزی انقلاب مهمترین دورای بیداری عمومی در ایران است.

وی افزود: مهمترین دلایلی که باعث شکست در دو دوره قبل از انقلاب شده است را می‌توان در نشناختن دوست از دشمن و جدا کردن مردم از روحانیت دانست.

کیانی‌اصل یادآور شد: روز حقوق بشر برای غرب تنها یک روز است و بس در حالی که انسان دارای کرامت و ارزش والایی است که جز اسلام هیچ دینی به آن نپرداخته است.

وی خبرنگاری را یک شغل شریف و مقدس خواند و گفت: بیشتر اوقات خبرنگاران برای اطلاع رسانی‌مردم با ناملایماتی از سوی مسئولان رو به رو می‌شوند که لازم است به نحو احسن از خبرنگاران تقدیر کرد و مسئولان با ملایمت با آنان رفتار کنند.

انتهای پیام/82013/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول