اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

تردیدی در تحقق آرمان آزادی فلسطین وجود ندارد

امام جمعه جیرفت گفت: مسئله مهم امروز این است که ملت‌های مسلمان منطقه باید هوشیار و آگاه باشند و اطمینان داشته باشند که فلسطین قطعاً آزاد می‌شود و در تحقق این آرمان هیچ تردیدی وجود ندارد.

تردیدی در تحقق آرمان آزادی فلسطین وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه قتل نفس اظهار داشت: قتل و خونریزی همزاد بشر و جزو لاینفک زندگی وی است.

وی افزود: جنگ‌افزارهایی مانند ناوهای هواپیمابر، موشک، توپ، تانک، زرادخانه‌های اتمی، بمب‌های هسته‌ای، شیمیایی و میکروبی، کشتی‌های نظامی و ... همه در راستای استفاده بشر به دلیل زیاده خواهی‌های وی و یا دفاع در مقابل دشمنان به کار می‌رود که نشان‌دهنده یکی از بزرگترین معضلات جامعه بشری است.

عسکری با اشاره به اینکه در اقصی نقاط جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، مصر و ...شاهد استفاده از این سلاح‌های مرگبار هستیم، تصریح کرد: در کشور آمریکا نیز به تعداد مردم آن سلاح وجود دارد که هر روز تبعات استفاده از آن را در گوشه و کنار این کشور می‌بینیم.

وی خودکشی و سقط جنین را نیز نوع دیگری از قتل نفس برشمرد و ابراز داشت: امیدواریم که خداوند این اندیشه راسخ و استوار را در وجود تمام مردم قرار دهد تا از قتل و آدم‌کشی فاصله بگیرند.

عسکری روز جهانی قدس را روز فریاد علیه صهیونیست‌های غاصب در سراسر جهان ذکر و عنوان کرد: باید علیه رژیم فاسد صهیونیستی فریاد بکشیم، همان‌طور که به فرموده امام راحل با فریاد شاه را از کشور بیرون کردیم، این رژیم منحوس را نیز بیرون می‌کنیم.

امام جمعه جیرفت با تأکید بر اینکه تأسیس این رژیم نامشروع در سرزمین فلسطین فراتر از اسکان تعدادی یهودی آواره است، گفت: این اشغال برعکس ادعایی که برخی القا می‌کنند، هدف‌دار بوده و با حمایت انگلیس و سپس آمریکا صورت گرفته است.

عسکری بیان داشت: از جمله اهداف این اشغال برنامه‌ریزی شده، تسلط بر منابع انسانی و طبیعی منطقه آسیای میانه از جمله منابع غنی نفت، گاز، معادن، آبراه استراتژیک منطقه خلیج فارس و تنگه جبل‌الطارق، دسترسی به آب‌های گرم دنیا، بزرگترین بازار مصرف و ... است.

وی با بیان اینکه ساده‌انگاری است که ورود رژیم صهیونیستی به سرزمین اشغالی فلسطین را فقط اسکان آوارگان یهودی بدانیم، اذعان داشت: مهم‌ترین دلیل این اشغال غاصبانه این است که سرزمین کهن فلسطین خاستگاه حرکت و بعثت پیامبران الهی است.

عسکری خاطر نشان کرد: بر همین اساس ابتدا انگلیس و سپس آمریکا با ورود یهودیان به این سرزمین درصدد ایجاد یک پایگاه نظامی برآمدند که برای ایجاد آن نیازمند یک سایت اطلاعاتی با عنوان دولت یهود بودند.

وی اظهار داشت: اگر به قرآن کریم نیز به عنوان یک سند یک‌هزار و 400 ساله نگاه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که در آن از مسجدالاقصی نام برده شده است و همین امر نشان‌دهنده اسلامی بودن این سرزمین و مردمان آن است.

عسکری تصریح کرد: با وجود تولید و نگهداری انواع سلاح‌های هسته‌ای توسط دولت یهود حامیان این رژیم حتی آن را محکوم نمی‌کنند، بلکه همواره از تمام جنایت‌های هولناک آنان در فلسطین اشغالی حمایت می‌کنند.

وی افزود: مسئله مهم امروز این است که ملت‌های مسلمان منطقه باید هوشیار و آگاه باشند و در مقابل این جنگ‌افروزی‌ها فریاد بکشند و اطمینان داشته باشند که فلسطین قطعاً آزاد می‌شود و در تحقق این آرمان هیچ تردیدی وجود ندارد.

عسکری در زمینه وضعیت کنونی مصر ابراز داشت: عملکرد ارتش و کودتاچیان مصر نشان داد که آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش مستقیم و مهمی در بحران این کشور دارند به همین دلیل باید ملت انقلابی مصر به هوش باشند و اجازه ندهند تا دیگران انقلاب آنها را مصادره کنند.

امام جمعه جیرفت با تأکید بر اینکه نباید مردم مصر اجازه دهند تا بار دیگر فردی نامبارک بر سرنوشت آنان مسلط شود و گفت: با تدبیر و آگاهی این ملت در انتخاب درست حاکمان دست استعمارگران و بیگانگان از کشور آنها کوتاه شود.

عسکری با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان جیرفت تنها متولی جمع‌آوری فطریه در مصلا است، بیان داشت: زکات فطریه باید پس از اعلام رؤیت هلال ماه و پیش از برگزاری نماز عید پرداخت شود.

وی با بیان اینکه اولویت پرداخت زکات با فقرای ارحام اهل بلد و مساکین است، اذعان داشت: همچنین دعای قنوت نماز عید فطر پشت کاغذهای تبلیغاتی هرگز نباید درج شود، بنابراین از توزیع آنها در مصلا جلوگیری به عمل می‌آید.

انتهای پیام/80001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول