اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی:

خراسان‌جنوبی 8800 کیلومتر راه روستایی دارد

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی از وجود 8 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد.

خراسان‌جنوبی 8800 کیلومتر راه روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مسعود مالکی عصر امروز در جمع مدیران و مسئولان اجرایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: راه یکی از زیرساخت‌های مهم و اساسی توسعه و پیشرفت هر شهر و منطقه‌ای به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت هر شهرستان و استانی به ویژه خراسان‌جنوبی باید به راه و محورهای اصلی، فرعی و روستایی توجه ویژه شود.

قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه راه‌های این استان 13 هزار و 400 کیلومتر است، تصریح کرد: از این میزان راه استان 4 هزار و 600 کیلومتر را راه‌های اصلی، فرعی و بزرگراه شامل می‌شوند.

مالکی از وجود 8 هزار و 800 کیلومتر راه روستایی در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: از این میزان راه روستایی استان 4 هزار کیلومتر آسفالته و مابقی نیز خاکی است.

*442 کیلومتر راه روستایی جزء طرح مهر ماندگار خراسان‌جنوبی است

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون عملیات آسفالت شدن 700 کیلومتر از راه‌های روستایی استان در دست اقدام است، یادآور شد: از این میزان 442 کیلومتر در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است.

قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از این میزان راه روستایی که در طرح مهر ماندگار قرار گرفته است 132 کیلومتر آن با حضور وزیر راه و شهرسازی در قالب 18 روستا افتتاح شده است.

مالکی افزود: با افتتاح شدن راه آسفالته این 18 روستا تعداد یک‌هزار و 816 خانوار روستایی استان از مزایای راه آسفالته برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: به منظور ایمن‌سازی محورهای خراسان‌جنوبی طی سال جاری در 72 کیلومتر از راه‌های استان بحث روشنایی انجام شده است.

انتهای پیام/69003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول