اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس خبر داد

کمک 100 میلیون تومانی مردم فردوس به طرح یا زهرا (س)

رئیس ستاد عتبات عالیات فردوس از کمک 100 میلیون تومانی مردم این شهرستان به اجرای طرح یا زهرا (‌س) خبر داد.

کمک 100 میلیون تومانی مردم فردوس به طرح یا زهرا (س)

سیدحسین مقدس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با هدف ساخت صحن مطهر حضرت زهرا (س) در نجف اشرف، طرح یا زهرا (س) به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ماه مبارک رمضان اجرا شد.

وی با اشاره به عظمت صحن حضرت زهرا (س) که در جوار صحن علوی احداث می‌شود، گفت: مساحت این صحن 70 هزار متر مربع و زیربنای آن 218 مترمربع است که در سه طبقه و با 2 هزار و 600 ستون احداث می‌شود.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان فردوس، اعتبار مورد نیاز برای احداث صحن حضرت زهرا (س) را 800 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این صحن باید در مدت چهار سال به بهره‌برداری برسد.

مقدس با اشاره به اجرای طرح یا زهرا (س) در ایام ماه مبارک رمضان امسال تصریح کرد: با برگزاری 42 جلسه در مساجد، تکایا و هیئت‌های مذهبی شهر و روستا در مجموع مبلغ 100 میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی برای اجرای صحن حضرت فاطمه (س) در شهرستان فردوس جمع‌آوری شد.

وی یادآور شد: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی 14 نفر برادر و 21 نفر خواهر به طور مستقیم و غیرمستقیم فعالیت داشته‌اند که هر نفر 95 ساعت کار مفید انجام داده و در مجموع یک‌هزار و 995 ساعت کار مفید صورت گرفته است.

*تعهد تامین 5 هزار متر مربع سنگ صحن حضرت زهرا (س)

رئیس ستاد عتبات عالیات استان فردوس گفت: متراژ سنگ مورد نیاز برای صحن حضرت زهرا (س) 400 متر مربع است که هر متر مربع هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار تومان در بردارد.

مقدس افزود: مبلغ هر متر مربع سنگ برای صحن حضرت زهرا (س) توسط اهداکنندگان پرداخت و سند آن نیز به نام اهداکننده صادر می‌شود.

وی تعهد شهرستان فردوس برای تامین سنگ صحن حضرت زهرا (س) را 5 هزار متر مربع دانست و تصریح کرد: تامین این میزان سنگ هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و 250 میلیون تومان است که باید در طول مدت چهار سال از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/69007/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول