اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان:

تمام اقدامات بازسازی عتبات عالیات با هماهنگی دولت عراق است

عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان گفت: تمامی اقدام‎ها بازسازی عتبات عالیات در کشور عراق با هماهنگی دولت عراق است و پس از صدور مجوز عملیات اجرایی توسط گروه‎های ایرانی انجام می‎شود.

تمام اقدامات بازسازی عتبات عالیات با هماهنگی دولت عراق است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدحسین بابایی ظهر امروز در نشست خبری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان اظهار داشت: در سال گذشته با تاکید ستاد عالی کشور مبنی بر تشکیل ستادهای استان حجت‌ا‌لاسلام غلامرضا قندهاری در استان گلستان به عنوان مسئول ستاد استان گلستان معرفی شد.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه خوشبختانه اقدام‎های مناسبی برای پیشبرد اهداف ستاد انجام شد که تهیه مکان مشخص برای فعالیت‎های ستاد امری ضروری بود که با کمک مردم و استانداری گلستان این مسئله برطرف شد.

بابایی گفت: این نهاد به هیچ عنوان دولتی نیست و به طور کامل به صورت مردمی اداره می‎شود و ضرورت حضور فرمانده سپاه و استاندار در ستادهای استانی از جایگاه پست سازمانی‎ نیست و فقط به واسطه اینکه بتوانند هماهنگی‎های لازم را با سرعت بیشتر انجام دهند این مسئولیت را بر عهده دارند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ابراز داشت: در هر استان استاندار، فرمانده سپاه استانی، امام جمعه مرکز استان و در شهرستان‎ها نیز فرماندار، فرمانده سپاه شهرستانی و امام جمعه شهرستان اعضای اصلی هیئت امنای ستاد بازسازی را تشکیل می‎دهند.

بابایی تاکید کرد: مردم کمک‎ها و نذرهای خود را فقط به ستادهای استانی و شهرستانی که به صورت رسمی از رسانه‎ها اعلام می‎شود تحویل دهند و یا به شماره حساب‎هایی که اعلام می‎شود واریز کنند.

هیچ نهادی به جز ستاد عتبات در خصوص بازسازی عتبات عالیات رسمیت ندارد

فرمانده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: هیچگونه سازمان و یا تشکل قانونی و رسمی در بحث بازسازی عتبات عالیات به جز ستاد عتبات عالیات در استان‎ها و شهرستان‎ها وجود ندارد.

وی اعلام کرد: ستاد عتبات عالیات در استان‎ها با توجه به نیازی که ستاد کشوری اعلام می‎کند اقدام مناسب برای شناسایی و جذب افراد و منابع مالی را انجام می‎دهد.

بابایی ابراز داشت: بخش بسیاری از منابع مالی برای بازسازی عتبات از کمک‎های مردمی و نذرهای مردمی است.

وی عنوان کرد: در خصوص به کارگیری از نیروهای فنی نیز این ظرفیت وجود دارد تا بر اساس اعلام نیاز مرکز از نیروهای متخصص که اعلام آمادگی کردند، استفاده شود.

عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان متذکر شد: لذا افرادی‎ که در مباحث عمرانی و فنی همانند کچ‎کاری، سنگ‎بری، معماری و تخصص‎های مشابه توانایی و تخصص دارند آمادگی خود را به ستادهای استانی و شهرستانی اعلام کنند تا در زمان مناسب از توانایی آنها استفاده شود.

وی افزود: در سال گذشته آخرین اکیپ اعزامی از استان گلستان فعالیت خود را به اتمام رساندند و پس از گذراندن 40 روز خدمت به استان بازگشتند و مقدمات اعزام گروه بعدی در حال انجام است.

بابایی گفت: برای سال‌جاری نیز تعداد 50 نفر را اعلام نیاز کرده‎اند تا اعزام کنیم و این امر نیز در حال پیگیری و انجام است و داوطلبان می‎توانند در این خصوص اعلام آمادگی کنند.

تمامی اقدام‎ها در عراق با هماهنگی دولت عراق است

عضو هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گلستان خاطرنشان کرد: تمامی اقدام‎هایی که در کشور عراق انجام می‎شود با هماهنگی دولت عراق و مسئولان آن کشور است.

وی افزود: در پرو‎ژه‎های مختلف طراحی، تصویب طرح بنای مورد نظر به دولت عراق ارائه می‎شود و آنها با اقدام‎های مورد نیاز در خصوص صدور مجوز اجرای طرح را به گروه‎های ایرانی واگذار می‎کنند.

بابایی در پاسخ به برقراری امنیت مکان‎های احداث شده توسط ایران پاسخ داد: وظیفه برقراری نظم و امنیت در کشور عراق به طور کامل بر عهده دولت عراق است و امیدواریم با قدرتمندتر شدن دولت عراق امنیت به صورت کامل برای مردم عراق و بخصوص برای زائران و مکان‎های اقامت زائران فراهم شود.

وی در پایان ابراز عنوان کرد: دشمن از زمانی که ائمه اطهار(ع) در آنجا زندگی می‎کردند برای آسیب به آنها و تخریب قبور و مکان‎های متبرکه دست به کار بوده و خواهد بود و کینه و دشمنی به اهل بیت(ع) موضوع تازه و جدیدی نیست اما به هر حال موضوع امینت در کشور عراق به عهده دولت عراق است.

انتهای پیام/83004/ک40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول