اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خبر داد

عضویت 1900 کودک مرزنشین گلستانی در کانون پرورش فکری

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: یک‌هزار و 900 کودک و نوجوانان مرزنشین استان گلستان عضو کانون هستند و از خدمات آن بهره‎مند می‎شوند.

عضویت 1900 کودک مرزنشین گلستانی در کانون پرورش فکری

حسین سمیعی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سه فعالیت در خصوص مناطق محروم داریم که یکی از مهم‌ترین آنها این است که در شهرک‎های حاشیه شهر گرگان که از مناطق محروم محسوب می‎شوند یک اتوبوس با کمک شهرداری راه‎اندازی شده که یک کتابخانه سیار کامل است.

وی افزود: با عضوگیری این کتابخانه سیار، فعالیت‎های 40گانه کانون در سرفصل‎های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی در این مناطق ارائه می‎شود.

6 شهرک حاشیه شهر گرگان از خدمات کتابخانه سیار بهره‎مند می‎شوند

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خاطرنشان کرد: این کتابخانه سیار نزدیک به یک‌هزار و 400 عضو دارد و خدمات کانون را در 6 شهرک حاشیه شهر گرگان ارائه می‎دهد.

سمیعی با بیان اینکه یکی دیگر از فعالیت‎ها برای مناطق محروم پیش‎بینی کتابخانه پستی است، افزود: به منظور ارائه خدمات فراتر از شهرها و حاشیه آن کتابخانه پستی را پیش‎بینی کرده‎ایم.

ارسال کتاب برای دانش آموزان روستایی از طریق پست

وی تصریح کرد: بر همین اساس در زمان مدارس مشخصات فردی، توانمندی، جنسیت و علاقه‌مندی‎های افراد را از مدرسه آنها دریافت کرده‎ایم و با توجه به این علاقه‌مندی‎ها در هر دو هفته یکبار کتاب‎های کانون را برای آنها از طریق پست ارسال می‎کنیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان ابراز داشت: در این فرایند ما تنها به ارسال کتاب برای دانش‎آموزان بسنده نکرده‎‎ایم و مسابقات بین‎المللی، استانی، فراخوان، موضوعات رضوی و اقدامات برجسته‎ای که در کانون انجام می‎شود را برای دانش‌آموزان روستایی فراخوان می‎کنیم.

سمیعی اظهار داشت: هدف کانون از ارائه برنامه‎های فرهنگی در سطح روستاها این است که دانش آموزان را با محیط روستا، بازی‎های محلی و فرهنگ و رسوم گذشتگان آن منطقه آشنا کنیم.

ارائه خدمات کانون پرورش فکری در مناطق مرزی گلستان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه سومین فعالیتی که برای نقاط محروم برنامه‎ریزی کرده‎ایم ارائه خدمات به مرزنشینان است، متذکر شد: به دلیل تقویت خاکریز فرهنگی در مناطق مرزی و به دلیل عدم دسترسی این کودکان به شهر و امکانات فرهنگی با کمک استانداری گلستان یک مینی‎بوس را به صورت کتابخانه سیار راه‎اندازی کرده‎ایم.

وی گفت: این کتابخانه سیار 27 روستا و 22 مدرسه مرزی را زیرپوشش خود دارد و هر دو هفته یکبار برای کودکان این روستاها کتاب‎های مورد علاقه‎ آنها را ارائه می‎دهد.

سمیعی بیان داشت: از این طریق یک‌هزار و 900 کودک مرزنشین از خدمات کانون بهره‎مند می‎شوند و همچنین از آنجا که مربی فرهنگی در این مناطق مستقر نیست صندوق دوستی را تعیین کرده‎ایم تا ارتباط دوسویه بین این کودکان و کانون برقرار شود.

وی افزود: کودکان می‎توانند آثار ادبی و داستان‎های خود را در این صندوق قرار داده تا این آثار توسط مربی فرهنگی کانون مورد نقد و بررسی قرار گیرد و در مناسبت‎های مختلف نیز از طریق صندوق دوستی، کارت دعوت تشویقی و فراخوان به آنها ارائه خواهد شد.

خروجی فعالیت‎های کانون به صورت جشنواره برگزار می‎شود

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان تصریح کرد: خروجی فعالیت‎های کانون به صورت جشنواره‎های استانی، کشوری و بین‎المللی خواهد بود.

وی بیان داشت: در همین راستا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان افتخارات خوبی را از جمله در حوزه نقاشی، موضوعات رضوی و امام رضا(ع) در سطح کشور داشته است.

سمیعی عنوان کرد: رتبه 97 هنر با موضوع آزاد و بین‎المللی، کسب رتبه برتر کتاب‎سازی، برگزیده مسابقه یک تصویر و یک حدیث، رتبه دوم و سوم انفرادی شعر رضوی، رتبه سوم نمایش نامه‎خوانی، رتبه برگزیده کتابخانه الکترونیک و رتبه سوم پژوهش رضوی از افتخاراتی است که کودکان خلاق و با ذوق گلستانی در مدت یکسال گذشته کسب کرده‎اند.

انتهای پیام/83004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول