اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری گلستان خبر داد

حضور 3 ‎هزار نفر در برنامه‌های تابستان کانون پرورش فکری در گلستان

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از حضور 3 ‎هزار نفر در برنامه‌های تابستان و اوقات فراغت این نهاد در تابستان امسال خبر داد.

حضور 3 ‎هزار نفر در برنامه‌های تابستان کانون پرورش فکری در گلستان

حسین سمعیی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: برنامه‎های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مختص به تابستان نیست بلکه اوقات فراغت دانش‌آموزان را در تمامی فصول در بر می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون مکانی برای تولید فکر و خلاقیت است، افزود: برای اینکه بتوانیم یک کودک و نوجوان را درگیر موضوع‎های مختلف کنیم فعالیت‎های فرآیندمحور را در دستور کار خود قرار داده‎ایم و این برجستگی باعث شد تا کانون در جشنواره انیمیشن رضوی استان بیشترین مشارکت را داشته باشد.

سمعیی ابراز داشت: تلاش کانون این است تا در فرآیند کار، مهارت و تربیت را به کودکان انتقال دهد و کسانی که عضو ثابت کانون را تشکیل می‎دهند از 40 فعالیت کانون بهره‎مند شوند و در هر هفته این امکان وجود دارد که شش کتاب را به امانت ببرند.

14 هزار عضو ثابت در کانون وجود دارد

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با بیان اینکه کانون در سراسر استان 14 هزار عضو ثابت دارد، تصریح کرد: شاید در ارائه برنامه‎های کانون در روستاها، گلستان یکی از استان‎های قوی باشد و در این خصوص برنامه‎های متفاوت انجام شده تا دانش‌آموزان روستایی نیز از خدمت‎ها و آموزش‎های کانون مانند کودکان شهرنشین و مرکز استان برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از خدمت‎های ما در قالب ارسال کتاب به روستاهاست که با پست انجام می‎شود، تصریح کرد: در حال حاضر مینی‎‌بوس سیار در پنج شهرک گرگان همانند کتابخانه‎های ثابت کانون به کودکان و نوجوانان خدمت‎دهی دارد.

یک مینی‌بوس سیار خدمت‎های کانون را در 27 روستا ارائه می‎دهد

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان تصریح کرد: برای تقویت خاکریز فرهنگی در مناطق روستایی  و مرزی یک مینی‎بوس سیار در 27 روستای مرزی استان برای کودکان وظیفه اراده برنامه‎های مختلف را بر عهده دارد.

سمیعی متذکر شد: این مینی‌بوس سیار یک‌هزار و 900 عضو دارد و هر دو هفته یک بار در یک روستا حاضر می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان فرهنگی استان انتظار داریم به گونه‎ای برنامه‎ریزی کنند تا دستگاه‎های کوچکی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با رسالت‎های بزرگی که دارند حمایت شوند.

سمعیی کشف خلاقیت‎ها را یکی از رسالت‎های مهم کانون دانست و افزود: خلاقیت، کشف استعدادها و هدایت آن در راستای ارزش‎های دینی از رسالت‎های کانون است که بخش مهمی از آن در حوزه هنر محقق می‎شود و مربیان ما با فطرت پاک و صادق کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند تا از آنها بهترین‎ها را بسازند و به جامعه ارائه ‎دهند.

ایجاد صندوق دوستی در مناطق مرزی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‎هایی که برای کودکان روستایی و مرزی انجام شده ایجاد صندوق دوستی است تا با توجه به اینکه مربی تخصصی در این مناطق نداریم با ایجاد این صندوق ارتباط کودکان با کانون ادامه پیدا کند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان به فعالیت هنری به عنوان یکی از فعالیت‎های محوری و اصلی کانون اشاره کرد و یادآور شد: مجموعه فعالیت هنری از علاقمندی‎های اعضای کانون است و با آن می‎توان در تربیت و پرورش استعدادها بهره‎ برد.

سمیعی تصریح کرد: مربیان کانون مخاطبان خود را می شناسند، و با آگاهی از مسائل تربیتی، دینی و آسیب‌شناسی فردی و محیطی به دنبال ارائه راهکارهای خلاقانه برای شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان هستند.

انتهای پیام/83004/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول