اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خبر داد

کانون پرورش فکری مورد کم‎‎لطفی مسئولان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: مسئولان قول مساعد برای تجهیز کردن رصدخانه یا آسمان‎نما را داده بودند اما متاسفانه این مسئله تاکنون محقق نشده است.

کانون پرورش فکری مورد کم‎‎لطفی مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین سمیعی صبح امروز در جمع مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اظهار داشت: کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان متاسفانه با توجه به اینکه در حوزه فرهنگ نقش بسزایی را ایفا می‎کند اما به اندازه‎ای که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات این حوزه بسیار پایین است، ابراز داشت: با توجه به پیشرفت‎هایی که کانون در حوزه علم نجوم داشته اما هنوز یک رصدخانه و یا آسمان‎نما در سطح استان وجود ندارد.

سمیعی افزود: این در حالی است که بیش یک آسمان‌نما در مجتمع 2 هزار و 300 متری کانون پیش‎بینی شده و مسئولان قول مساعد برای تجهیز کردن آن را داده بودند اما متاسفانه این مسئله تاکنون محقق نشده است.

کتاب غنی‎ترین ابزار فرهنگی است

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ابراز داشت: یکی از حوزه‎هایی که کانون به آن توجه خوبی داشته ارائه خدمات در نقاط مرزی استان است که در حال حاضر این مسئله با یک مینی‎بوس به صورت کتابخانه سیار در 27 روستا انجام می‎شود.

وی گفت: اما این نیاز استان را مرتفع نمی‎کند و برای اینکه بتوانیم کتابخانه‎های سیار را در حوزه‎های مرزی کردکوی، رامیان، آزادشهر و مراوه‎تپه راه‎اندازی کنیم نیازمند سه دستگاه مینی‎بوس هستیم.

سمیعی با بیان اینکه مجوز جذب نیروی انسانی برای راه‎اندازی کتابخانه سیار وجود دارد، تصریح کرد: با اعتباری کمتر از 150 میلیون می‎توانیم ارائه‌دهنده خدمات در تمامی نقاط مرزی و محروم استان در این عرصه فرهنگی باشیم.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با تاکید بر اینکه کتاب غنی‎ترین ابزار فرهنگی است، یادآور شد: با این ابزار می‎توان در برابر ناتو و تهاجم فرهنگی سد محکمی را ایجاد کرد لذا شایسته است که دولت و خیران برای تجهیز و ایجاد کتابخانه سیار در نقاط محروم وارد عمل شوند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا دو خیر برای ساخت سالن سینمایی مجتمع فرهنگی 300 میلیون تومان اهدا کردند که امروز مورد استفاده کودکان و نوجوانان بسیاری قرار می‎گیرد.

آموزش قرآن یک فعالیت زیربنایی در کانون است

سمیعی با اشاره به برنامه‎های ماه مبارک رمضان نیز ابراز داشت: در همه فعالیت‎های کانون آموزش قرآن و مفاهیم آن در روش‎های مختلف همچون قصه‎گویی، شعر، بازی‎ها و معماهای قرآنی برنامه‎ریزی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش قرآن یک فعالیت زیربنایی در کانون است افزود: توسط کارشناسان خبره سوالات قرآنی در خصوص زندگی پیامبران، کتاب‎های آسمانی، داستان‎های قرآنی مطرح و در قالب کتابی به عنوان دانستنی‎های قرآن به همه مراکز ارسال شده است.

این مسئول یادآور شد: همچنین از مراکز خواسته‎ایم با محوریت اعضا و مربیان طرح‎های خلاقانه‎ای را در خصوص آموزش مفاهیم قرآن ارائه دهند و در پایان ماه مبارک رمضان در قالب یک جشنواره این فعالیت‎های خلاقانه در مجتمع فرهنگی هنری کانون مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 83004/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول