اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بودجه سال جاری در نظر گرفته شد

بیش از 105 میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری زباله در قزوین

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین گفت: بیش از 105 میلیارد ریال اعتبار برای رفت و روب سطح شهر، جمع‌آوری زباله و هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های جانبی آن در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است.

بیش از 105 میلیارد ریال اعتبار برای جمع‌آوری زباله در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، عبدالعلی دربندی‌زاده اظهار کرد: بیش از 105 میلیارد ریال اعتبار برای رفت و روب سطح شهر، جمع‌آوری زباله و هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌های جانبی آن در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده است که هر ساله به دلیل افزایش حجم زباله تولیدی، این بودجه نیز افزایش می‌یابد و تنها با فرهنگ‌سازی در این خصوص می‌توان به کاهش آن امید داشت.

وی افزود: این بودجه هزینه‌های جانبی مانند شست‌و‌شو، ضدعفونی و خرید مخازن جمع‌آوری زباله را شامل می‌شود.

دربندی‌زاده با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی ورزشی در حال انتقال فرهنگ کاهش تولید زباله از طریق مدارس و برنامه‌های فرهنگی است، اضافه کرد: شهروندان باید احساس مسئولیت بیشتری نسبت به پاکیزه نگه داشتن سطح شهر و بیرون گذاشتن زباله‌ها در ساعت 9 شب داشته باشند تا شهرداری مجبور به رفت و روب سطح شهر به صورت شبانه‌روزی نباشد.

وی با تأکید بر اینکه با فرهنگ‌سازی در زمینه کاهش تولید زباله باید خانواده‌های آینده را آگاه کرد، گفت: خانواده‌های آینده باید همراه مسئولان باشند و از انباشته شدن زباله‌های‌ تر در سطل‌ها جلوگیری کنند و تا حد امکان زباله‌ها را عاری از آب به داخل کیسه زباله انتقال دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری قزوین با بیان اینکه در تابستان و به دلیل گرم بودن هوا زباله‌ها به سرعت فاسد می‌شوند، اضافه کرد: بهتر است زباله‌ها در بعد از ظهر و شب تا قبل از ساعت 9 به داخل مخازن منتقل شود تا ماندگاری بیش از اندازه آن‌ها موجب ایجاد بوی تعفن نشود زیرا شست‌و‌شوی سطل‌ها از سوی سازمان پسماند به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و این روند موجب رفع بوی تعفن نمی‌شود.

دربندی‌زاده با اشاره به نظر شورای شهر در خصوص جاگذاری سطل زباله بیشتر در سطح شهر تصریح کرد: سیاست شهرداری بر این است که مخازن زباله در خیابان‌ها و مسیرهای اصلی نصب شود که حجم زباله‌های‌ تر در آن‌ها کم است، البته هنوز این کار صورت نگرفته زیرا وجود سطل زباله زیاد در تمام مناطق سطح شهر موجب ایجاد بی‌نظمی در جمع‌آوری زباله در سطح شهر شده است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توان مخازن 750 لیتری را به سرعت از سطح شهر جمع‌آوری کرد، افزود: وجود این سطل‌ها تا حدی قابل پذیرش است ولی بیشتر از این میزان، نه تنها مسیر را برای سازمان پسماند و شهرداری در ارائه خدمات هموار نمی‌کند بلکه بی‌انضباطی بیشتری را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده است.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول