اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان میاندوآب:

راهپیمایی امروز تیری زهرآلود بر قلب دشمن بود

امام جمعه شهرستان میاندوآب گفت: راهپیمایی امروز تیری زهرآلود بر قلب توطئه‌های دشمن بود.

راهپیمایی امروز تیری زهرآلود بر قلب دشمن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندوآب حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: مرزهای جغرافیایی در میان امت‌های اسلامی معنایی ندارد و هر جای دنیا که مظلومی مورد ستم قرار گیرد، برادران دینی آن از نقاط دیگر عالم به پا می‌خیزند تا حقوق از دست رفته او را باز پس گیرند.

وی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته با اشاره قرارگیری در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، بر لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های ناب باقی‌مانده از این ماه تأکید کرد و افزود: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا در این هفته آخر ماه رمضان توشه واقعی را برای آخرت خود جمع‌آوری کنیم. 

قهرمانی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم شهرستان میاندوآب در مراسم شب‌های احیا و مراسم سوگواری شهادت حضرت علی (ع)، تصریح کرد: بیش از 15 هزار نفر از مردم خداجوی این شهرستان در مصلی و خیابان‌های مجاور آن، به عشق خداوند تا سحر بیدار بودند و یکدل و یکصدا فریاد «الغوث، الغوث» سر می‌دادند که این امر حاکی از نوید نزول رحمت الهی بر سر ما بندگان گنهکار است.

وی تلاش برای حفظ اندوخته‌های این ماه در تمام ایام سال را بسیار ارزشمندتر و ضروری‌تر از کسب خود فضائل عنوان کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا نورانیتی را که در سایه روزه‌داری، حضور در مساجد و شب‌زنده‌داری‌ها بدست آوردیم، با تداوم تکرار آنها در تمام طول سال حفظ کنیم و تلاش کنیم نورانیت کسب‌شده در این ماه را به ظلمت و تاریکی تبدیل نکنیم.

قهرمانی آبادسازی مساجد در ماه رمضان را یکی از دستاوردهای عظیم اجتماعی این ماه برشمرد و تصریح کرد: مهجور ماندن قرآن و خالی شدن مساجد در ایام غیر از رمضان در شأن یک جامعه اسلامی نیست که باید به این مسئله نیز توجه شود.

وی در خطبه دوم، روز قدس را یکی از یادگارهای بزرگ حضرت امام(ره) در دفاع از مستضعفان اعلام کرد و افزود: هر سال در چنین روزی ملت‌های مسلمان با سرمشق قرار دادن قیام مردم ایران اسلامی، یکپارچه در راهپیمایی شرکت می‌کنند تا خشم و انزجار خود را از کشتارها و زورگویی‌های غاصبان نشان دهند.

قهرمانی از حضور پرشور مردم شهرستان میاندوآب در راهپیمایی امروز قدردانی کرد و افزود: حضور مردم در این راهپیمایی لبیک به فرمان رهبری و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل(ره) بود که امید می‌رود با عنایات الهی موجبات خیر و رهایی برای ستم‌دیدگان عالم شود.

امام جمعه میاندوآب خاطرنشان کرد: اکنون فلسطین در جبهه مقدم دیگر ملت‌های مسلمان قرار دارد که اگر ما امروز در برابر جنایت‌ها و زیاده‌خواهی‌های اسرائیل قیام نکنیم، عملا اجازه پیشروی به مرزهای خود را به آنان داده‌ایم.

وی حمایت از فلسطین، غزه و لبنان را حمایت از اصالت اسلام دانست و افزود: حرکت صفوف واحد مردم در روز قدس، تیری زهرآلود به قلب توطئه‌های مستکبران است تا به مزدوران نشان دهیم مرزهای جغرافیایی در میان امت‌های اسلامی معنایی ندارد چرا که مردم مسلمان از گوشه گوشه دنیا، با ارتباط‌های قلبی خود به یکدیگر متصل هستند.

انتهای پیام/61006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول