اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌‏دهد

حضور پرشور دانشگاهیان سمنان در راهپیمایی روز قدس

دانشگاهیان سمنان در راهپیمایی روز قدس که هم‌‏اکنون در سراسر استان سمنان جریان دارد، حضوری پرشور دارند.

حضور پرشور دانشگاهیان سمنان در راهپیمایی روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، دانشجویان، مدرسان و استادان دانشگاه‏های استان سمنان در جای جای دیار قومس امروز به میدان آمده‏‌اند تا از قدس شریف حمایت کنند.

دانشگاهیان دانشگاه سمنان نیز در بیانیه‏‌ای که امروز در راهپیمایی روز قدس در سمنان پخش شد، روز قدس را روز اسلام و احیا کردن آن دانستند و ضمن محکوم کردن تجاوز اشغالگران به سرزمین‏های مسلمانان، برای حضور در این راهپیمایی دشمن‏‌شکن و حمایت از مردم مظلوم و ستم‏دیده فلسطین و سایر کشورهای مسلمان اعلام آمادگی کردند.

در این بیانیه آمده است: روز قدس نماد آزادی‌خواهی، ظلم‌ستیزی، وحدت و همدلی امت اسلامی است؛ روزی که جهان اسلام با فریاد عدالت‌خواهی، ظرفیت خویش را در دفاع از قبله اول مسلمین به جهانیان ارائه داد.

همچنین می‏‌خوانیم: روز قدس میراث گران‏بهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و نشانی از عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی (ره) است.

در بخش دیگری از این بیانیه به گذشت 62 سال از اشغال سرزمین فلسطین اشاره شده و آمده است: توطئه‌های حامیان و بانیان رژیم صهیونیستی برای تداوم استیلا بر قلب جهان اسلام همچنان ادامه دارد و در این مسیر، نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحد و رکن اصلی آن یعنی شورای امنیت نیز به مثابه ابزار سیاسی حامیان رژیم صهیونیستی برای بقای آن عمل می‌کنند.

همچنین تأکید شده است: روز قدس امسال را در حالی برگزار می‌کنیم که بیداری جهان اسلام و خیزش توده‌های مردمی در شمال آفریقا و خاورمیانه به سرنگونی رژیم‌های دیکتاتوری حسنی مبارک، بن‌علی و قذافی انجامیده و بر وحشت اسراییل هم افزوده است؛ این تحولات عمیق در صورت اهتمام جهان اسلام می‌تواند نویدبخش آزادی قدس شریف و پایان آلام مردم ستم‏دیده فلسطین باشد.

جامعه دانشگاهی دانشگاه سمنان ضمن محکومیت تجاوز رژیم اشغالگر قدس در حمله به نوار غزه و تداوم حصر آن، بار دیگر بی‌تحرکی سازمان ملل متحد و مدعیان حقوق بشر غربی را یادآور شده و اعلام می‌دارد که باید دادگاه بین‌المللی صالحه به جرایم ضد انسانی رژیم صهیونیستی رسیدگی کند.

جامعه دانشگاهی دانشگاه سمنان به همراه سایر اقشار ملت بزرگ ایران با حضور پرشکوه خود در راهپیمایی روز قدس با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) تجدید پیمان کرده و با پیروی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب بر بازگشت قدس شریف به دامن اسلام و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید می‌کند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول