اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام شد

لبیک گلستانی‏ها به حق‏طلبی ملت‏های مظلوم در روز قدس

راهپیمایی بین‌المللی روز قدس امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در استان گلستان و مرکز آن برگزار شد.

لبیک گلستانی‏ها به حق‏طلبی ملت‏های مظلوم در روز قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مردم مومن و انقلابی استان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ندای بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران پاسخ مثبت داده و برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس شریف به خیابان‏ها آمدند و شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

میدان شهدای گرگان یکی از سه مسیری است که روزه‌داران گرگانی در آن در دفاع از قدس راهپیمایی می‌کنند.

تعدادی خودروی وابسته به برخی از نهادها برای آماده‌سازی مسیر و توزیع پلاکاردها در محل حاضر می‌شوند.

از ساعت 10 صبح مردم از هر قشر، صنف و سن به تدریج خود را به محل تجمع راهپیمایی روز قدس می‌رسانند. در بین راهپیمایان، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارگران، کارمندان، بسیجیان، صنعتگران، کشاورزان، تولیدکنندگان، خیاطان، درودگران و سایر صنوف در کنار زن و مرد و پیر و جوان با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم آماده راهپیمایی شدند.

حضور خردسالان بر روی دوش پدران، نوزادان در آغوش مادران، پیرمردان و پیرزنان با پشت‏های خمیده و عصا در دست و نوجوانان و جوانان دست در دست یکدیگر و با لبخند بر لب و با چفیه به دور گردن، جلوه دیگری به راهپیمایی امسال روز قدس در گرگان داده است.   

جلوه دیگر راهپیمایی امروز پلاکاردهایی در دفاع از مردم مظلوم بحرین، شیعیان عربستان، مسلمان میانمار و قیام ملت‌های عربی به‌ویژه مصر است.

برخی از زنان همچون سال‏های قبل در مسیر راهپیمایان اسپند دود می‌کنند و برخی دیگر فریاد بلند خود را بر سر مستکبران فرود می‏آورند.

گرگان معروف به دارالمومنین یکی از 300 شهر ایران است که مردم آن به عشق اسلام و انقلاب به خیابان‏ها آمده‏اند در اینجا هر شهروندی آرزوی آزادسازی قدس شریف را دارد و برای رسیدن به این امید که آن را دست‌یافتنی می‏داند، لحظه‌شماری می‏کند.

اینجا گرگان است و در این روز مردم یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را برمی‏آورند. امروز زمان فرود آوردن مشت‏های آهنین بر سر حاکمانی است که با گلوله و ریختن خون پاسخ حق‌خواهی‏های ملت‏های مظلوم را می‏دهند. امروز روز قدس است، بهانه‏ای برای دفاع از اسلام، بهانه‏ای برای حمایت از حق‏طلبی ملت‏های مسلمان و یکتاپرست.

گلستان هم از جهت تقسیم‌بندی جغرافیایی و هم از این نظر که راهپیمایان در سراسر استان با حضور باشکوه خود در خیابان‏ها، گل کاشتند. امروز مردم استان گلستان به پیروی از پیر سفر کرده و رهبر فرزانه در دفاع از قدس و اسلام، ندای وحدت سر دادند.

امروز مردم گلستان با محکوم کردن نسل‌کشی مسلمانان میانمار، با آن‌ها اظهار همدردی کردند. امروز در گلستان، مردم فریاد انزجار خود را از تفرقه‌افکنی غرب میان شیعه و سنی اعلام داشتند.

گلستان ایران امروز یکپارچه رهایی قدس از چنگال خونین صهیونیست جنایتکار را فریاد زد.

امروز مشت آهنین مردم استان گلستان همچون سایر مردم ایران و ملت‏های مسلمان در برابر مشت آهنین مستکبران قرار گرفت.

در میدان وحدت گرگان جایی که راهپیمایان روزه‌دار از سه نقطه شهر به این مکان رسیده‏اند تا قطعنامه پایانی روز قدس را با ندای ا‌لله‌‌‌اکبر خود تایید کنند.

همچنین در مصلای نماز جمعه گرگان راهپیمایان روزه‌دار بعد از راهپیمایی برای حضور در نماز جمعه که آن پیر سفر کرده حج فقرا تعبیر کرده، حضور یافتند.

اینجا ایران است. اینجا گلستان است. اینجا گرگان است. اینجا سرزمین امامت و ولایت است. اینجا ...

انتهای پیام/83003/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول